Helikoptertejp år 2020?

Bele

Aktiv medlem
Helikoptertejp år 2020?
Frågan om vilken helikoptertejp som är bra har varit uppe tidigare, men jag vill gärna ha en bild av vad som kan köpas idag (med rimlig leveranstid) och som är bra.

Helst vill jag köpa över disk i Stockholmsområdet. Har dock en ny kolfiber MTB som jag sannolikt kommer att behålla ganska många år, så krävs det längre leveranstid för att få något som är väsentligt bättre så väntar jag hellre.

Helikoptertejp år 2020?
Frågan om vilken helikoptertejp som är bra har varit uppe tidigare, men jag vill gärna ha en bild av vad som kan köpas idag (med rimlig leveranstid) och som är bra.

Helst vill jag köpa över disk i Stockholmsområdet. Har dock en ny kolfiber MTB som jag sannolikt kommer att behålla ganska många år, så krävs det längre leveranstid för att få något som är väsentligt bättre så väntar jag hellre.
Inte direkt helitape men all mountain style måste vara den som håller bäst. Även om jag tycker att deras färdigskurna bitar passar så extremt dåligt på mina cyklar.

Helikoptertejp år 2020?
3M 8671HS, AKA helikoptertejp, är överlägset bäst av de plaster jag provat hittills. Lätt att montera, håller bra och sitter kvar bra.

Pga brist på ork och tid så köpte jag från Biltema senast. Levde inte upp till samma nivå men bedömt helt ok, om än avsevärt tunnare.

Helikoptertejp år 2020?
Jag tar gärna tips på var jag kan beställa 8671HS från svensk shop, om någon vet. Googlingen gick dåligt :/

Helikoptertejp år 2020?
Jag provade först Biltemas som inte var riktigt vad jag hoppades på, trots priset. Det bästa med den var att det var enkelt att få bort den. Köpte sen denna som är bra mycket bättre.

Har också Bikeshield som jag köpt på TCM. Funkar bra, men det blir en massa små bitar över som man betalt en del för.

Helikoptertejp år 2020?
Jag provade först Biltemas som inte var riktigt vad jag hoppades på, trots priset. Det bästa med den var att det var enkelt att få bort den. Köpte sen denna som är bra mycket bättre.

Har också Bikeshield som jag köpt på TCM. Funkar bra, men det blir en massa små bitar över som man betalt en del för.

Skulle kanske kunna vara ett alternativ. Som seriös butik är de dock tydliga med att det är förlängda leveranstider pga Corona.

Helikoptertejp år 2020?
Nu fick jag plötsligt väldigt bråttom, min reservhoj rasade och något att cykla på måste jag ha omgående nu när förutsättningarna är så bra (MTB istället för pendelcykling och torrt i skogen).

Var i kontakt med en svensk återförsäljare idag som har 3M 8671HS, men kunde få exakt pris först imorgon, men sannolikt dyr (2000 kr för 10m?). Ev kan de sälja något mindre än en hel rulle (10m). Är ju tyvärr svårt att dela på en rulle om någon (SIE?) skulle ha varit intresserad av samköp...

Det finns andra varianter från 3M, men just 8671 verkar vara tjockast och den som säljs för cykel. 8210 går att få tag i i Sverige som metervara, men fraktkostnaden lyckas jag inte utläsa. Kan 8210 vara ett alternativ?

Nödlösningen heter väl Biltema. Vilken av deras är det i så fall som gäller?

Helikoptertejp år 2020?
Nu fick jag plötsligt väldigt bråttom, min reservhoj rasade och något att cykla på måste jag ha omgående nu när förutsättningarna är så bra (MTB istället för pendelcykling och torrt i skogen).

Var i kontakt med en svensk återförsäljare idag som har 3M 8671HS, men kunde få exakt pris först imorgon, men sannolikt dyr (2000 kr för 10m?). Ev kan de sälja något mindre än en hel rulle (10m). Är ju tyvärr svårt att dela på en rulle om någon (SIE?) skulle ha varit intresserad av samköp...

Det finns andra varianter från 3M, men just 8671 verkar vara tjockast och den som säljs för cykel. 8210 går att få tag i i Sverige som metervara, men fraktkostnaden lyckas jag inte utläsa. Kan 8210 vara ett alternativ?

Denna kör jag med.

Helikoptertejp år 2020?
Hade loss en bit Biltematejp från toppröret, jävlar vad tejpen satt, gick åt en hel del thinner för att få bort klistret.

Helikoptertejp år 2020?

Det är skyddsfilm på båda sidor av tejpen så det är bara att rulla av om man ska dela. Beroende på pris och bredd på den kan jag vara intresserad av någon meter eller två.

Helikoptertejp år 2020?
wurth säljer den riktiga tapen men den e som sagt dyr men bra biltemas e tunnare o gulnar efter ett tag samt har inte lika bra stöttålighet som 3m

Helikoptertejp år 2020?
Tack för bra tips!

Jag hade inte tid att köpa från utlandet, men lyckades hitta en svensk distributör som skickar imorgon (DHL hade precis varit där). Tyvärr vill de inte sälja direkt till privatpersoner, utan de hänvisar till Specialized Concept store i Sickla som de säljer till.

Tillbaka
Topp