Hellas imorgon Lördag?

stepanov

Ny medlem
Hellas imorgon Lördag?
Någon som är sugen på att dra ut under för- och eftermiddagen på en trevlig tur på fina stigar? Tänkte dra ut vid 11-12 nånting men det kan ändras beroende på vad som passar er.

Hellas imorgon Lördag?
Hej, är jag för sent ute? Körde keps i helgen som första riktiga skogskänning i år och är nu så grymt sugen att hoja i helgen MEN har ingen att köra med! Vilken ambitionsnivå ligger du på? Jag är något ringrostig både på teknik å kondis, vill inte bli något eftersläpande luciatåg om man säger så ;-)

Hellas imorgon Lördag?
Kattis: Du kan absolut hänga med mig. Min enda ambitionsnivå är att ha så roligt som möjligt. Jag tävlar inte på något sätt utan jag hojar enbart för att det är kul.

Bruse: Var någonstans kommer detta årsmöte att vara? Det känns absolut viktigt att gå på det.

Hellas imorgon Lördag?
Klockan 14.
Ta chansen å var med att påverka er egen möjlighet att få cykla i Hellas. Tycker ni styrelsen gjort fel eller för lite? Byt styrelse!

Hellas imorgon Lördag?
okey, vi kan starta 11.00 från hammarbybacken, men jag måste befinna mig på långholmen 14.00 sen då så det kan inte vara en alltför lång tur. Ska vi säga 11.00?

Hellas imorgon Lördag?
var hade ni tänkt börja? hammarbybacken eller hellasgården? tänkte ha årets hellas-premiär i morgon, om kroppen inte skulle bestämma sig för att bråka efter dagens tur.

Doh....gå aldrig från utrustningen för automatisk databehandling med in och utdata-enhet mitt i ett inlägg...

dyker troligen upp vid hammarbybacken vid 11, så får vi se hur turen går.

Senast redigerad av en moderator:
Hellas imorgon Lördag?
Hej jag undra rom jag är välkommen att fälja med er ut i skogen imorgon, hade ändå tänkt cykla dit imorgon på förmidagen. Jag har inte cyklar där förut och är inte något proffs utan cyklar för det är kul osv. VIll inte vara någon som sackar efter osv men vore kul att åka med ngon som åkt förut. Kan väl maila mig elle rnåt om info osv?

Hellas imorgon Lördag?
Daniel: klart du är välkommen att följa med, du behöver inte oroa dig för att sacka efter, det är mitt jobb =D

skulle det vara så att det är stor skillnad i gruppen, så är det ju bara att vi delar oss i två grupper beroende på ambition

all nödvändig information finns i tråden, dyk upp vid parkering vid hammarbybacken (skidbacken alltså) kl. 10, så löser sig resten.

Hellas imorgon Lördag?
ok fan vad kul då jag alltid hojjar runt själv. vi ses imorgon då. men hur är bästa färdvägen till hammarbybacken? är det till hammarbysjöstad och sen sunt förnuft eller någon som har en bra beskrivning?

Hellas imorgon Lördag?
Tack för en trevlig tur. Verkligen en fantastisk dag att cykla. Och trevligt sällskap.

Ses snart på en tur igen. Hade tänkt förgylla denna tråd med en bild på stepanov när han cyklar spången över våta fötter, men blåtanden i datorn vill inte vara med idag.

/Mikael

Hellas imorgon Lördag?
Jag blev lite sur över att min hojj pajjade i början där :( Tyckte det kändes stabilt o bra tempo osv så lågnt jag han dvs. Men jag ser fram emot en ny tur såsmåningom, förmodligen och förhoppningsvis så ska jag köpa en ny Cykel nästa vecka :) :) :) som ska hålla lite bättre.

Hellas imorgon Lördag?
Ingen anledning att köpa ny cykel, det var ju pedalen som trilskades ... behåll cykeln och lägg istället lite pengar på spd-pedaler, skor och sist men inte minst en hjälm! ;-)

Bättre lycka på nästa tur, materialfel kan alla drabbas av.

/Mikael

Daniel Ringstrom skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag blev lite sur över att min hojj pajjade i
> början där :( Tyckte det kändes stabilt o bra
> tempo osv så lågnt jag han dvs. Men jag ser fram
> emot en ny tur såsmåningom, förmodligen och
> förhoppningsvis så ska jag köpa en ny Cykel
> nästa vecka :) :) :) som ska hålla lite bättre.

Hellas imorgon Lördag?
Ah pedalen ja det är själva fästet på trampan so är knas, aja synd men jag är ändå så jävla sugen på ny cykel så :P Dessutom har jag spanat lite på skor och hjälmar också.

Är verkligen sugen på en ny tur någongång efter påsken.

Hellas imorgon Lördag?
Jamen i så fall är det klart att du ska köpa nytt!

Daniel Ringstrom skrev:
-------------------------------------------------------
> men jag är ändå så jävla sugen på ny cykel

Hellas imorgon Lördag?
får tacka för en mycket trevlig tur, båda låren kändes som sten när jag kom hem, ont i händer och underarmar...var det verkligen så jobbigt att cykla i terränglådan??

frågan är om man inte kan smita till sig en ledig dag i veckan för att köra igen =)

för att vara årets första riktiga tur i terränglådan är jag mycket nöjd, trevligt sällskap och hellas visade sig från sin bästa sida.

Stepanov: löste sig växlingsproblemet?

Daniel: köp ett par pedaler, en hjälm och ett par bra skor, så är det bara på't igen, cykeln du har är ju en bra cykel att börja med, tills du vet vilken typ av hoj du behöver.

Hellas imorgon Lördag?
Ah, tycker inte min ide om ny hojj är så bra hör jag. Men jag har suttit o kikat o läst o donat om olika cyklar nu ett tag och är rätt säker på vad jag ska köpa. Det står mellan 2st men jag måste prova dom för att slå till.

Hur länge var ni ute i skogen föresten?

Hellas imorgon Lördag?
Mathias:
Nej - röd cykel och röd hjälm - men inga röda däck.

Daniel:
vi lämnade skogen vid 14-tiden. Då var alla hungriga och möra :-)

Hellas imorgon Lördag?
Efter en sån där tur brukar alla cykla hem till sig, eller käkar man nånstans o sen drar hem typ eller hur brukar man göra?

Hellas imorgon Lördag?
Yeah cheers for the sweet ride on the weekend. That has got to be some of the best terrain I have ridden! I will have to start doing more after work rides after easter is out of the way I reckon, start learning some of the trails.

Tillbaka
Topp