[Hellas] Stigvård Area 52 lördag 13/4 kl 12:00

Jag dyker upp och hjälper till!

• Jag kommer!

Röster: 3 25.0%
  • Vem fan är Hellas?

Röster: 9 75.0%

• Antal röster
    12
  • Enkät stängd .

Crossmax

Aktiv medlem
Halloj Hellascyklister,

Många har förhoppningsvis upptäckt den fantastiska stigen Area 52 under det senaste året. Ni som gjort det vet säkert att det finns en passage ungefär halvvägs in på den stigen som under de blöta perioderna av året är väldigt blöt och lerig. Alldeles i närheten av det partiet råkar det finnas gott om lös sten i bra storlek som med lite samlad ansträngning skulle kunna användas för att avsevärt förbättra denna passage. Föreslår därför att vi samlas vid lerhålet™ på lördag kl 12:00 och gör en insats för att göra stigen mer hållbar och cyklingsbar året om.

Väl mött!

Jag kan mycket väl tänka mig att pallra mig ut till lerhålet. Har nog inte cyklat där och har inte hunnit störa mig på det, men det är ju kul att bära sten. Behöver man vadarstövlar?

Har både NBD och en glad amatör som är spekulant på den gamla med mig på lördag. Så med en stor reservation för att hinna dit så kan det eventuellt fungera

Jag kan mycket väl tänka mig att pallra mig ut till lerhålet. Har nog inte cyklat där och har inte hunnit störa mig på det, men det är ju kul att bära sten. Behöver man vadarstövlar?
Så illa är det inte! Men ett par extra handskar (trädgårdshandskar?) kanske inte vore fel.

Halloj Hellascyklister,

Många har förhoppningsvis upptäckt den fantastiska stigen Area 52 under det senaste året. Ni som gjort det vet säkert att det finns en passage ungefär halvvägs in på den stigen som under de blöta perioderna av året är väldigt blöt och lerig. Alldeles i närheten av det partiet råkar det finnas gott om lös sten i bra storlek som med lite samlad ansträngning skulle kunna användas för att avsevärt förbättra denna passage. Föreslår därför att vi samlas vid lerhålet™ på lördag kl 12:00 och gör en insats för att göra stigen mer hållbar och cyklingsbar året om.

Väl mött!
Jag trodde att Hellas var i Grekland

Om man nu skall vara lite grinig så lär väl ett antal smådjurs boningar förstöras när man plockar sten.
Varför bygger ni inte i trä? Det är ju raskt ditsläpad från vägen.
Har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till (oavsett byggmaterial).

Mvh
Grinigiga gubben

Om man nu skall vara lite grinig så lär väl ett antal smådjurs boningar förstöras när man plockar sten.
Varför bygger ni inte i trä? Det är ju raskt ditsläpad från vägen.
Har tyvärr inte möjlighet att hjälpa till (oavsett byggmaterial).

Mvh
Grinigiga gubben
#1: Man får inte köra bil på den vägen.
#2: Trä ruttnar.
#3: Man ska inte vara grinig.

Jo fast man får inte flytta stenar heller, inte heller bygga spänger. Så köra bil på grusvägen borde kunna ingå i dessa små förseelser. ?
Jag gillar trä. De håller i iaf 10 år vilket ju är rätt så länge.

Stalle - som egentligen inte var grinig, mest nyfiken

Det blev ju bra det där! Vi var fem pers när vi var som flest och det tog ganska exakt en timme. Tack till alla som hjälpte till!

Före:
IMG_0653.jpeg

IMG_0652.jpeg

IMG_0654.jpeg

Efter:
IMG_0660.jpeg

IMG_0669.jpeg

Jag har besökt stigen idag, och vill tacka alla inblandade för fint arbete!
Surhålet kommer sannolikt att sluka upp de flesta befintliga stenarna (så småningom), men det gör inget — det finns gott om materialet i närheten. Bara om att varje passerande cyklist kunde bidra med en sten eller två kastade in i torven för att förstärka övergången.

Tillbaka
Topp