bla, bla, bla...
info:
för några veckor sedan när jag var ute och höll på att slutföra det senaste bygget, kom en av dom arga tanterna förbi. hon sa inget, utan stirrade bara. sen kom hon tillbaka några timmar senare med två poliser i släp.
hur den konversationen avlöpte i detalj tror jag ingen av er hns-rättshaverister och dada hink och spade killar vill veta, men efter en stund gick tanten därifrån med stora arga kliv, och polisen tyckte att det var rätt så ok med byggena. en ville tillochmed komma och prova.
dom sa; så länge ni inte sågar ned för många träd på samma ställe, håller stilen lite och inte blockerar befintliga stigar, så är det ok. vi kommer inte göra någon anmälan, och egentligen är det här ingen polisiär sak överhuvudtaget. vi kom bara hit idag för att vi inte hade något att göra på stationen...
sen träffade jag claes, ordföranden i bevara nackareservatet veckan efter, och inbjöd till samtal, vilket jag också gjort med mattias sjölander, men ingen av dom verkar vara intresserade...
angående lappen, det är inte forna östblocket vi lever i, skulle nog tro att jag borde ha hört något från "åklagarmyndigheten" isf