[Hellastur] Hammarbybacken 09.00, söndag i lugnt tempo

Spindelbenen

Aktiv medlem
Kommer till skillnad från glitch att köra en tur i Hellas i lugnt tempo då jag ska "leda" en MTB-tur för Spårvägens motionärer och jag vet att det kommer åtminstone en tjej som har varit på rehab i ett år och därför vill ta det lite lugnt.
Så alla ni som är bakfulla men ändå uppe vid den tidpunkten är välkomna till en lite mer soft tur än vissa andra turer.

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kommer att regna, hagla och blåsa storm på söndag!

Har varit med om värre. Cyklingen i sig är ju så kul att vädret har liten betydelse. Eller hur?

smurfrox skrev:
> Har varit med om värre. Cyklingen i sig är ju
> så kul att vädret har liten betydelse. Eller
> hur?
Exakt.. Det har vi ju varit med om.. Och fikat, fikat. Glöm inte fikat!!

Låter lämpligt för mig, jag kommer troligen med en svart singlespeed. :-)

edit: samling nedanför vid skidliften eller uppe på sidan av backen vid kolonilotterna?

Senast redigerad av en moderator:
skidliften.. men om du kommer från hammarbyhöjden kan du vänta där upp då vi passerar dom fem minuter senare.

Senast redigerad av en moderator:
Eventuellt... Mirja har tagit ledigt på måndag men vi ska göra lite stan med men några timmar borde jag kunna hinna med.. Återkommer i ärendet ASAP!

SSWC-banan?

Blir 30-årsfesten på lördagen lugn blir jag med. Fast jag är iofs Lattefarsa numera så det lär den ju bli... ; /

Stampe skrev:
> SSWC-banan?

Kanske det kanske.. Om vi ändå ska ta det lugnt är den ju ganska bra..

> Blir 30-årsfesten på lördagen lugn blir jag
> med. Fast jag är iofs Lattefarsa numera så det
> lär den ju bli... ; /

Ska på fest ikväll jag med och jag vet redan nu att den blir lugn :oD

Verkar bli bättre väder imorgon som tur är, jag körde på Sörmlandsleden 1-2 nu i eftermiddag å fy fanken vad det var blött! Särskilt utan regnkläder hehe.. Hinner kanske torka undan lite under natten.. Nå, nu ska jag börja preppa bakfyllan om några timmar, ses imorgon då.

Nu sitter rätt däck för blöta klipphällar på och ingen bakfylla lär det väl utvecklas. Jag står där om det inte vräker ner som nu kl 00.04.

Ah, riktigt happyväder blev det också. Men jag dyker nog upp i alla fall, så får vi se hur länge jag står ut. Däcken lär ju greppa som hockeypuckar idag. ;-)

Det gick ju fort att komma runt och sedan hem igen. *ha-ha* Nåja, nu känns det faktiskt som om det var ganska klokt att baila. Inte nog med att däcken greppade som hockeypuckar på nypolerad is, nu börjar även halsen kännas raspig. Vore ju perfekt att bli sjuk precis när sensommaren övergår i höst, och cyklingen (när det inte regnar och är snorhalt) är som bäst. Lövely...

Trist att du inte kunde hänga på hela den underbart torra och varma turen Magnus!!
Muts: Jag fick ditt mess inatt och försökte svara på det ca fem ggr, men det gick åt fanders.

Vi som fortsatte var andersb, stampe, moejoe, hjälmbäraren, viva la markus och undertecknad. Vi tog oss via fem svåra till gröna där daniel (hjälm....) fick kedjebrott och försvann. Efter lite letande hittade jag honom och sen blev det lite stigar på snorhala hällar. Riktigt kul att se alla fega som små barn (ej Oscars barn dock) och hastigheten var väl liite under det normala. Dock var det riktigt skoj, speciellt nu när man har duschat och är varm.

Där blev man ju bortfintat hehe, tjejen dök inte upp så då var man själv enda rehabfegisen. Men titanskruvarna höll fint tror jag. Shit va halkigt å blött det var dock. Men trevligt, nu ska jag hårdslappa bort resten av helgen.

Hualigen, inte ett plagg var torrt. Men det var bra jäkla kul iaf, det var ju tyvärr ett tag sedan jag var ute i skogen sist.

Men vad Ni skall slappa verkar det som, jag skall bygga cykel. Få se om jag hinner få upp en bild i "Våra hojar"-tråden innan dygnet är över.

the_TnT skrev:
> Jag har en måndag att fylla, om någon är sugen
> då. ;)

Jag fyller gärna på under Måndagen...
När, var hur?

Skulle också vilja ge mig ut en sväng imorgon. Men jag räknar med att tillbringa kvällen och natten med att drömma diverse feberdrömmar, och att morgondagen därför kommer att gå åt till att kurera mig och komma i form inför kvällen. Och att jag likt Bruse kommer att ägna min vakna happy-tid åt att skriva avundsjuka kommentarer om de som är friska nog att vara ute och cykla, istället för att cykla själv.

smurfrox skrev:
> Skulle också vilja ge mig ut en sväng imorgon.
> Men jag räknar med att tillbringa kvällen och
> natten med att drömma diverse feberdrömmar, och
> att morgondagen därför kommer att gå åt till
> att kurera mig och komma i form inför kvällen.
> Och att jag likt Bruse kommer att ägna min vakna
> happy-tid åt att skriva avundsjuka kommentarer om
> de som är friska nog att vara ute och cykla,
> istället för att cykla själv.

Men det är lugnt, jag har nämligen tid denna vecka även på Tis & Ons Em, och HELA Tors & Fre. (förutom Lör fm & söndagens http://happymtb.org/forum/read.php/1/705344 )
Vitlök och "SkrotNisses vänner" på dvd kommer att få dig på benen på nolltid!
Krya!

Tillbaka
Topp