[HFT] Gävle

[HFT] Gävle
fast blötast var det nog i Åre;)

n700999698.jpg ht=600

väl mött¨på lördag

[HFT] Gävle
wallnuts skrev:
-------------------------------------------------------
> jag fortsätter med en bild från
> jämtlandsfjällen:)
>
>

Åke, nu har du spårat ur... :)

Samling lördag kl 11 vid Lidl Stigslund för de som är intresserade. Stigarna i Sätra utforskas ännu en gång! Glöm inte fikat!!

Senast redigerad av en moderator:
[HFT] Gävle
wallnuts skrev:
> fast blötast var det nog i Åre;)
>
>
>
>
>
> väl mött¨på lördag

Ser att ni hade bra variation på kosten ;)

/Ulf

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
> wallnuts skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > fast blötast var det nog i Åre;)
> >
> >
> >
> >
> >
> > väl mött¨på lördag
>
>
> Ser att ni hade bra variation på kosten ;)
>
> /Ulf

Det lustiga är att vi fick slänga mat när vi skulle åka hem;)

ps:
Har hört rykten att "Torque:l (fd HUMUHUMU NUKUNUKU A'PUA'A)" kanske dyker upp vid Lidl imorgon.

[HFT] Gävle
Jahaja, fick grejerna idag och har precis hängt på dem. Är gärna med imorgon och hojar lite. Lidl klockan 11.00 är det som gäller eller? och fika tar man med sig? Nåt mer som man skall tänka på?

Förresten, har aldrig varit på Lidl i Stigslund, endast hemlingby. Nån som har en bra vägbeskrivning? Hittar det inte på eniro.se nämligen.

[HFT] Gävle
Om du utgår från Hemlingby så åker du stora vägen norrut som går rakt igenom hela Gävle tills du passerat travet.Då ser du Lidl snett till vänster i rondellen som avlutar rakan jämns med travet.Alltså när du kommer till rondellen vid vattenverket så tar du vänster,sen kan du inte missa Lidl.Om du inte fattar min väg beskrivning så beror det på att jag är lite på pickalurven...ses imorgon.Henke

[HFT] Gävle
[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Om du utgår från Hemlingby så åker du stora
> vägen norrut som går rakt igenom hela Gävle
> tills du passerat travet.Då ser du Lidl snett
> till vänster i rondellen som avlutar rakan jämns
> med travet.Alltså när du kommer till rondellen
> vid vattenverket så tar du vänster,sen kan du
> inte missa Lidl.Om du inte fattar min väg
> beskrivning så beror det på att jag är lite på
> pickalurven...ses imorgon.Henke

Va härligt då är vi tre stycken som är lite bakis imorgon;-)
/Åke

[HFT] Gävle
blir ingen happy fika för mig imorrn =(

men idag var man ut på en liten sväng och hittade en del roliga stigar runt åbyggeby
IMG_0079.jpg ht=544

IMG_0081.jpg ht=544

hittade vårat älskade hopptorn som blev nedsågat i sommras
IMG_0084.jpg ht=544

IMG_0085.jpg ht=544

IMG_0088.jpg ht=544

IMG_0095.jpg ht=544

lyckades nästan kliva i den där
IMG_0097.jpg ht=544

trevlig väg/stig
IMG_0099.jpg ht=544

IMG_0102.jpg ht=544

här rullade de på lite
IMG_0103.jpg ht=544

"blå bron" xD
IMG_0081.jpg ht=544

och en liten filmsnutt

(nått knas blev med bilderna)

Bilagor

• IMG_0105.jpg
    IMG_0105.jpg
    111.1 KB · Besök: 44
[HFT] Gävle
nej de var inte så tokigt heller
har sett 2 happyiter idag också, dels onegear dock i bil :O och sen han som bor i höghusen i stigslund fasst han cyklade :D (kass på namn)

[HFT] Gävle
Det låter som det skulle kunna vara undertecknad du såg.
Jag tog en kvällstur med pannlampa på hjälmen, och hade en kalastur längs skogsbilvägarna från Forsby till Oslättsfors, Finntä och I14:s övningsområde. Det är riktigt skoj att hoja i skog i komplett höstmörker, med enbart pannlampan som ljuskälla.

Fina bilder förresten Hedlund. Ser ut som du hittade härliga höstgula stigar.

[HFT] Gävle
det kunde ju inte ha varit så mycket bättre cykelväder än det var idag, och den dan ska man sitta försjunken i matte å fysik böckerna, men sen fram mot eftermiddan fick man stark abstinens och var tvungen å ta en tur:D blev en sväng till hemlingby

[HFT] Gävle
Tack för en trevlig tur igen,som vanligt kan man tillägga.Jag var på cykelfest på Farfars igårkväll.Mycket folk och mycket trevligt det med.Robin Wallner visade sin nyaste film:Strait Outta Sweden.(tror han har stavat så faktiskt...)Kul och se reaktionerna på killarna när dom fick se sej själva på film.Idel visslingar och glädjerop hahaha...Stora delar av sverige eliten inom DH 4X och dirt är på plats i gävle den här helgen så ta och masa er ut till valbo.lund eller östanbäck för att vara exakt.12 drar det igång och det ÄR spektaktulärt kan jag lova.
Hoj hoj!!!
Fina bilder Åke:o)

[HFT] Gävle
Cyklade ut till Lund och tittade på grabbarna som vet hur man flyger med cykel, Det var häftigt att se.
Träffade även på Onegear.
Eftersom jag skämdes lite för att jag inte ens törs hoppa ner från trottoarkanter cyklade jag ut i skogen och gömde mig, 1,5tim senare var jag hemma igen med ett leende på läpparna.
Såg en räv på 10m håll två rådjur och en tjäderhona.
I morgon börjar visst älgjakten 13-18 Oktober stod det på en skylt, byt ut pannlampan mot en gul saftblandare ;)

[HFT] Gävle
Jag var också ut ett varv och kollade på de våghalsiga och modiga hoppande killarna. Kände mig plötsligt väldigt gammal...

Tog ut räserhojen på en av de sista turerna för året. Sedan blir det till att lägga på trainerdäck och montera fast räsern på trainern.

Appropå djur var jag nära att krocka med en älg för några veckor sedan. Fy fan vad stora de är. I onsdag studsade det ut ett rådjur ur björkslyet vid sidan av grusvägen när jag kom körande. Hoppade omkring med pigga ben medan mina dito var rätt slitna varför jag aldrig kunde hänga på i hans tempo.

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> sverige eliten inom DH 4X och dirt är på plats i
> gävle den här helgen så ta och masa er ut till
> valbo.lund eller östanbäck för att vara

Finns det en dirtbana eller liknande i Östanbäck?

Är den öppen för allmänheten?

Om den är öppen för allmänheten, var mer exakt ligger den?

TIA.
/Fedde

[HFT] Gävle
fedde skrev:
> Finns det en dirtbana eller liknande i
> Östanbäck?
>
> Är den öppen för allmänheten?
>
> Om den är öppen för allmänheten, var mer exakt
> ligger den?
>
> TIA.
> /Fedde

Jo du det finns en dirt där.Om man åker bil från Gävle via R80 så tar man av i Nybo korset,åker rakt upp över åsen över Gavleån tills man kommer till trevägskorningen där man svänger vänster.Om man tar höger i den korsningen kommer man till Ove Janssons säljlager.Iaf.vänster och 200 meter till efter vägen på vänster sida ser man en Jä-lit hög startramp ca:8-10m hög...Åk in i en alle´så är ni där.Vansinnigt stora hopp,men det är en liten och en medium stor pumpslinga under uppbyggnad.Återstår att se om dom blir klar innan snön...Annars är ju Hemlingby fint.

[HFT] Gävle
Imorgon är väl liften öppen förmodar jag, då slipper du knuffa cykeln uppför!! Idag tar vi det lugnt i Hille, imorgon kväll åker vi till Hemlingby.

[HFT] Gävle
Mmm...Ser mörkt ut för mej också...Ska upp till Funäsdalen och jobba,kommer iofs hem på lördag eftermiddag,men då ska jag till brorsan på födelsedagskalas och då är man nog inte i hojbart skick på söndag...

[HFT] Gävle
Jag är förkyld, men jag tänkte åka ett varv i Sätra i lugnt och behagligt tempo på lördag. Det verkar som lördag kommer att ha bäst väder, även denna helg. Jag står vid Lidl kl 11 om någon annan vill hänga på. Man måste inte cykla super-långsamt med mig, ni andra kan ju fräsa på två varv när jag kör ett!! Fika tillsammans är ju alltid trevligt!

[HFT] Gävle
Kommer inte ! Jag kommer att ha huset fullt med 12åriga flickor på eftermiddagen (party) därför måste jag vila mig i form så jag orkar serva vilddjuren.

/ulf

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
> Kommer inte ! Jag kommer att ha huset fullt med
> 12åriga flickor på eftermiddagen (party)
> därför måste jag vila mig i form så jag orkar
> serva vilddjuren.
>
> /ulf
Hahaha!GRATTIS!!!Ja du kan behöva en veckas vila efter ett sån´t party...Jag har ett 13års party och ett 18års party framför mej+Farsans 60års party....Tror att jag sticker utomlands ett par månader efter jul(Önsketänkande)

[HFT] Gävle
Men hallå, vad är detta. Är det bara solskenscyklister på det här stället, cyklister som enbart kör om det är 30 grader varmt, vindstilla och de har en rygg framför som tar fartvinden. Ja jag säger då det, dagens ungdom...

;)

En annan var i alla fall ute ikväll och nötte fem mil i kolmörker och plaskiga stigar och grusvägar. Det var jättehärligt, jag lovar. Det jobbigaste är att ta sig samman och kliva utanför dörren. Har man bara klarat det är det värsta över och man blir rikligt belönad.

[HFT] Gävle
Jag vete fasen allså, hade nog tänkt ta en sväng men vet inte riktigt när. Hade ju varit trevligt med lite mer folk än du och jag friggan. (absolut inget illa menat)

Tillbaka
Topp