[HFT] Gävle

[HFT] Gävle
Ja, men tappade sugen lite när det var så ruttet väder ju. Sen hade jag en älgstek att laga till på kvällen så då blev det tyvärr ingen pub. Tar det gärna en annan gång däremot =)

[HFT] Gävle
Haha! nu har jag byggt ihop min Giant Reign med vinterdäck och ringklocka.Har dessutom köpt mej en feeet pannlampa så jag ska absolut ut å hoja.Ska bara fixa en framväxel vire och tjustera in den nya framväxeln.Kanske i kväll?Det är bara torsdagkväll som jag har nå´t den här veckan.

[HFT] Gävle
Pannlamps tur ikväll.Jag blev ledig,hurra!!!19.30 vid gamla kiosken på Stigslund ska jag träffa Erik (ampo) eller fmj som jag tror han heter här...Han gör inte många inlägg den killen hahaha...Kommer att bli en riktigt lugn tur men lite äventyr blir det att få prova nya lampan i total mörker.

[HFT] Gävle
Hoppas ni får en skön tur i den lilla snön som fallit! Själv ska jag åka till frissan med den långhåriga sonen. Sedan ta det lugnt o njuta hemma av en ledig kväll. Fika lussekatter!!! :)

[HFT] Gävle
124:- för en bra hundtrimmer. Har räckt till flera klippningar, och det blir kort! ;-)
Blir pengar över till fina reservdelar. Bara så där helt appropå.

Här uppe är snorhalt för övrigt. Fel dag att testa slicks på, om man så säger... Blir nog att fika här också.

[HFT] Gävle
Var det du friggan som tog ut pengar vid konsum krysset strax före fyra idag?

Angående dagens pannlampstur så har jag oladdade batterier och ingen tid, men jag får önska er en trevlig stund i skogen.

/Ulf

[HFT] Gävle
Turen blir framflyttad en timme!!!
Med andra ord 18.30! OBSERVERA!! Ny tid 18.30!
Samling vid den gammla kiosken i stigslund som inte längre står där.

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det du friggan som tog ut pengar vid konsum
> krysset strax före fyra idag?
>
> Angående dagens pannlampstur så har jag oladdade
> batterier och ingen tid, men jag får önska er en
> trevlig stund i skogen.
>
> /Ulf

Jo, det var jag som tog ut pengar till frisören!! Såg inte dig...

[HFT] Gävle
Vi var en liten grupp på fyra ystra pannlampecyklister som samlades vid den obefintliga kiosken i Stigslund. Klockren som samlingspunkt:) Ett varv på knappt snötäckta stigar i sjukilometesslingan. Det skedde inga missöden och vi kom alla åter tillbaka igen hela men inte speciellt rena. Den gemensamma åsikten var att det kändes som om det gick jättefort mellan träd och rötter, även om vi nog ändå innerst inne inser att det gick rätt långsamt. Mörker och pannlampa är bra för självförtroendet. Kul var det då, och ni som inte var med får skylla er själva, för ni missade något.

[HFT] Gävle
GöranH skrev:
> Om man flyttar något från kl 19,30 till 18,30
> flyttar man det väl bakåt, och inte framåt?
>
> Nåja skit i samma. Jag dyker upp jag med.

haha, ber om ursäkt för denna fel formulering, var lite i all hast det skrevs :)
Ber även om ursäkt för min urusla kondis....ska smygträna så jag kan hålla tempot till nästa gång :)

[HFT] Gävle
FMJ skrev:
> Ber även om ursäkt för min urusla kondis....ska
> smygträna så jag kan hålla tempot till nästa
> gång :)

Mja fast du släpade ju runt på mycket tyngre cykel än oss andra slashasar. Med det taget till beräkningarna är jag säker på att du var lika bra/dåligt tränad som oss andra.

[HFT] Gävle
Pannlampstur 10:e Dec. kl.18.00 vid den osynliga kiosken på Stigslund.FMJ kan inte i morgon men han är ute och smygtränar löpning så...Hursom jag tänker ta ett varv eller så i morgon och kör man vid 18 så hinner man hem och kolla bönderna...

[HFT] Gävle
Det blev bara jag som tordes hoja i snöstormen i kväll men f-n va´kul det var:o) Det blev ett varv med bonusrunda på Sätra/Stigslund och sedan iväg till Testebovallen för att kolla läget.
Fantastiskt fint underlag på båda ställena.Lampan funkar kanon så jag ska hoja mycket i vinter.Ser fram emot många turer med lite mer sällskap.
Väl mött i skogen.
Henke.

Bilagor

• Snö tur ensam 101208.jpg
    Snö tur ensam 101208.jpg
    34.2 KB · Besök: 50
[HFT] Gävle
Fy fan va trevligt det där såg ut:-)

Är inne på andra veckan på min förkylning nu, så jävla trist. Men jag räknar med att bli frisk lagom till mina tre veckor ledighet. Då blir det cykling som aldrig förr och kanske en o annan julöl:-)

Jo, jag har hört rykten om din lampa. Har en arbetskollega (nämner inga namn) som beklagade sig att hans lampa inte syntes bredvid din ;-)

[HFT] Gävle
Hedlund skrev:
> Åke, cykling på valboåsen i helgen kanske?

Är fortfarande förskyld men kan nog tänka mig en grymt soft tur på valboåsen på lördag. vad tror du om det?

[HFT] Gävle
Blir det en tur på söndag så kanske jag kan hänga med.Dottern fyller 18 på lördag med stoor fest å allt.Man får se hur pigg man är på söndag och hur mycket det är och ta reda på efter festen...
Jag håller utkik här.Ses i en skog nära ööööhhh oss?kanske?

[HFT] Gävle
cross åker jag när farsgubben har tid, men sen har jag ju en lätt mc också=) så den får de bli imorrn isånnafall. men 125an är ju från början en ren enduro från början så de går nog bra de=)

[HFT] Gävle
ja här kommer en bild på projektet =) (obs obs obs, VGA kamera)
än så länge är jag uppe i 300kr för det här =) ska köpa en mellanklinga till vevpartiet, kasset, kedja, växelöra om jag inte lyckas fila om ett från en annan cykel, onegear skulle kolla om han hade nått växelreglage för bakväxeln också =) och så ska jag få ett annat styre av en kompis
DSC00117.JPG ht=544

Edit: bättre bilder
IMGP2150.JPG ht=544

IMGP2151.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
[HFT] Gävle
Åhhh en Scott g-zero .... Jag har en själv men med trasiga gängor i vevlagerhylsan .
Först tänkte jag skaffa en ny ram men det slutade med en Radon från tyskland, den har du ju sett.

Den ser ut att vara i bra skick.ser ut som en storlek Large.
Vad är det för gaffel ?

Växelöra finns på teamsportia XL kostar ca 150kr.

/Ulf

[HFT] Gävle
sikkel skrev:
> Åhhh en Scott g-zero .... Jag har en själv men
> med trasiga gängor i vevlagerhylsan .
> Först tänkte jag skaffa en ny ram men det
> slutade med en Radon från tyskland, den har du ju
> sett.
>
> Den ser ut att vara i bra skick.ser ut som en
> storlek Large.
> Vad är det för gaffel ?
>
>
> Växelöra finns på teamsportia XL kostar ca
> 150kr.
>
> /Ulf

jo då den är ju i hyfsat skick, liten bula ovanpå ramen efter den fått nån smäll, och nedre vänstra dämparfästet var spräkt men han fått det svetsat på skolan.
vad de är för gaffel törs jag knappt säga:D men jag var till uppsala och fick den av "OscarH" här på happy, men det är iallafal en suntour, men jag känner en som har en pike som han kanske vill bli av med =)

ja då tar man kanske en tur till xl och köper ett öra då

det är en 00a eller 01a han jag köpte den av kom inte ihåg

[HFT] Gävle
GöranH skrev:
> Du Hedlund, ska jag berätta en hemlis. Det är
> någon som knäckt till sadelröret och stagen på
> din cykel ;)

nä nu får du allt förtydliga dig lite här, sadelstolpen eller där den sitter i ramen, och vilka stag ?

och sikkel, jag vet inte vad de är för storlek, men den är 19" hög iallafall

[HFT] Gävle
O så brann bocken i år igen. "När halmbocken brinner då blir det kul, när halmbocken brinner ja då är det jul, när halmbocken brinner kommer tomten snart och brandkår'n med jättefart" som Mr M & Radomir sjunger...

[HFT] Gävle
Stygga dubbar! Själv vinglar man runt med sina hookworms, och en och annan bön (gick ur kyrkan i somras,) men det är banne mig dags att be när man är ute å slirar!

[HFT] Gävle
Men hallå!!! Nu är det väl dags att cykla bort köttbullarna va?
Någon som är sugen på några svettiga varv på Sätra på måndag kl.1200? Lidl som vanligt? Bullar också?
Kul å se ett inlägg av pigmachine igen,Du har varit osynlig ett tag.Rullar On One.n fortfarande?

[HFT] Gävle
Vi blev 3 tappra som trotsade kylan och körde 2 varv på Sätra idag.Kanonfint i skogen och välbehövligt för kärlekshandtagen som växt till sej under julen...
Men vi ska väl ta och bränna lite mer fläsk eller hur?
Nyårs tur i Hemlingby onsdag kl.12.00 vid spårcentralen.Kanske grilla lite korv?
Vi ses och svettas.Henke.

Tillbaka
Topp