[HFT] Gävle

[HFT] Gävle
On-One'n har potential att rulla.. men min kondis är i sämsta skick... ska reka sätra området så fort all blankis är borta... såg på eniro att ett ex jag hade visst bor där, får nog ta omvägar för att låta bli att mörda henne :)

onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> Men hallå!!! Nu är det väl dags att cykla bort
> köttbullarna va?
> Någon som är sugen på några svettiga varv på
> Sätra på måndag kl.1200? Lidl som vanligt?
> Bullar också?
> Kul å se ett inlägg av pigmachine igen,Du har
> varit osynlig ett tag.Rullar On One.n fortfarande?

[HFT] Gävle
Hahaha!! Vilken tur att man inte behöver cykla bland husen på Sätra då...Å vem fan har kondis?
Vi är en salig blandning på [HFT] där vi väntar in varandra hela tiden och jag tror dom flesta har lite blodsmak i munnen efter 500 meter...Det går jättebra att hoja i skogen nu när det är minus grader,Isen blir sträv av kylan och det är lite snö uppepå så det går bra utan dubbdäck.
Häng på på onsdag i Hemlingby,spårcentralen kl.12 vetja!

[HFT] Gävle
Jag dyker upp imorgon. Varit sjuk i 6 veckor och går fortfarande på Penicillin så det blir väl blodsmak och hjärtinfarkt efter 300 meter, ja ja bara jag får grilla lite korv:-)

/ Åke

[HFT] Gävle
Tjohej!
avslutade året med en av de roligaste turerna jag vart med på.Hedlund,torque:i och jag drog milen i Hemlingby med en liten tvist.Wallnuts hängde på 500 meter innan lungorna sa upp sej och han drog sej tillbaka till spårcentralen för att reka grillplats.FMJ med hundar(Svartbjörnar) och sällskap dök upp och grillade korv och snackade lite skit.Mycket trevligt och helt fantastiskt i skogen med ett underlag som inspererade till hög fart och hopp å lek.
Vi pratade om att köra på fredag.Får återkomma med tid och plats.
GOTT NYTT ÅR!!!
Väl mött nästa år.Hälsn.Henke.

[HFT] Gävle
det var skojj idag!
mina cyklar tycker inte om hemlingby=) kedjebrott idag när jag och stefan tog bonusrundan, då var det bra att stefan hade en kedjebrytare med sig så att jag fick ihop kedjan igen

[HFT] Gävle
Happy New Year på Er alla!
Ja, det var en underbar tur i ett fantastiskt vinterväder. På sina håll var det närmast magiskt med iskristaller som gnistrade ikapp på grästrån och trädgrenar.

Jag kör gärna en tur nu på fredag, men vill då starta kl 10. Någon som vill följa med? Kanske utforska hur 1,5 milen i hemlingby ser ut nu på vintern.

Här kommer några "idolbilder" (de enda som blev tagna tyvärr)

DSC00307.jpg ht=544

DSC00308.jpg ht=587

DSC00309.jpg ht=557

[HFT] Gävle
ja de var en väldigt trevlig tur de där=)
och jag kom hem precis nu=) varit på stan och sen i lervik och avslutade det hela med max och en prommis hem=)

vilka var upp på hemlingby och kikade på raketerna vid 12slaget då?

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> 10???Puh jag som dricker grogg...Men jag har ju
> bilen hos farsan i Hemlingby så jag kommer till
> 10...Det blir en luuuuugn tur imorgon...

Grogg säger du... ja vafan, jag får väl kontra med några starköl då!

[HFT] Gävle
Jag har tvättstuga imorgon också...kommer inte hinna tvätta understället till turen så ni andra som hänger på får stå ut...Jag kan ligga sist...Hick...skål...

[HFT] Gävle
Torque:l skrev:
> Jag kör gärna en tur nu på fredag, men vill då
> starta kl 10. Någon som vill följa med? Kanske
> utforska hur 1,5 milen i hemlingby ser ut nu på
> vintern.

Jag är intresserad av att hänga med på en tur runt 15km spåret. Tror att det kan vara optimala förhållanden för detta just nu, fruset och lite snö. Annars är den ju väldigt blöt. Jag var förresten vid sjön Abborrtärnan idag som man ju passerar efter 15-km spåret. Det var frusna och krispigt fina stigar där.

Det ser dock ut att bli rätt kallt, -11 grader... bäst att kolla upp om de egenhändigt byggda värmesulorna fortfarande funkar. :-)
meteogram.png

[HFT] Gävle
Konsnablius skrev:
> Ash, jag fick förhinder. Bilen skulle till
> verkstan. Hoppas ni inte förfrös alltför många
> fingrar och tår?

Nädå vi frös inte...Däremot så är jag(tror torque är det också)helt färdig.Det var en riktigt tuff sväng.Den tog 2 å en halv timme inklusive en 10 minuters kaffepaus att genomföra.Toktekniskt och riktigt jävlig emellanåt men det var otroligt roligt.1mil trail åkning är inte varje dag man kör...Skidstavallen på söndag pratade vi om.Några fler som hänger på?

[HFT] Gävle
Nä, inte förfrös jag nåt men jäklar vad ont det gjorde i fötterna när jag dushade :-o

Onegear: Kan bara hålla med om det du skrev, tekniskt, roligt och sjukt jobbigt.

Här kommer ett par bilder från turen:

Onegear (Henke) vid Brökemuren. Tröttheten börja synas.
DSC00311.JPG ht=544

Jag vid Abbortärnan, gör allt för att verka oberörd ;-)
DSC00312.JPG ht=544

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Nädå vi frös inte...Däremot så är jag(tror
> torque är det också)helt färdig.Det var en
> riktigt tuff sväng.Den tog 2 å en halv timme
> inklusive en 10 minuters kaffepaus att
> genomföra.Toktekniskt och riktigt jävlig
> emellanåt men det var otroligt roligt.1mil trail
> åkning är inte varje dag man
> kör...Skidstavallen på söndag pratade vi
> om.Några fler som hänger på?

Blev det 15km spåret? Lite sugen att köra en egen tur i morgon. Var det svårt att hitta stigen?

[HFT] Gävle
Ja det var nästan omöjligt att hitta spåret på några ställen...Vi åkte fel några gånger och fick gå tillbaka och försöka hitta på leden.Du ska nog inte ut där ensam heller.Väldigt lätt att man ställer till det och blir ståendes/liggandes mitt ute i ingenstans.Vi vurpade flera gånger,speciellt på slutet när det är riktigt stenigt och man är super trött.Man behöver nå´n som peppar en när det är som jobbigast.Nu har det kommit lite snö inatt också så nu syns väl inte våra spår så bra längre heller.

[HFT] Gävle
Det här kan ju bli spännande...Hittade min facemask i neopren.Exakt lika som en rånare hade på sej i C.S.I. igår,hehe skrämde mitt sällskap med den på idag.Jag dyker upp kl.18 oavsett hur kallt det är. -12 nu brrr
Henke.

[HFT] Gävle
Ja då blev det en kall ca.-15,hård tur i högt(allt är relativt)tempo på milspåret.Torque och jag trodde vi skulle bli ensamma så vi stack iväg 17,55 från spårcentralen.När vi kom tillbaka efter 37minuter inkl.5min paus halvvägs så träffade vi på sikkel som hade dykt upp 18.00...
Lite kall om tårna men inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara och face masken funkade bra när det är så kallt.
En 13dags tur på tisdag kanske?

[HFT] Gävle
Det blev en spårletar tur för mig. jag hittade på onegear och torques spåravtryck efter att ha snirklat runt i spårområdet en halvtinne.
Fortsatte irra runt en kvart till i en underbart vackert glittrande skog innan jag återvände till spårcentralen och vilka dyker upp en minut senare om inte onegear och torque.
Det blev en liten snackestund.

Nästa gång skall jag bestämma mig lite tidigare att jag skall hänga på en happyride än en halvtimme före, det tar en kvart att ta sig till hemlingby med bil.

/Ulf

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Ja då blev det en kall ca.-15,hård tur i
> högt(allt är relativt)tempo på
> milspåret.

Jo, nog var det rätt högt tempo ändå. Vi tog ju ändå extrasvängen i början (gästrikeleden mot Valbo - grusvägen) och sedan gamla milspårsdragningen på slutet, på 37 minuter minus paus... och jag som trodde svettodagarna var över för mig ;-)

[HFT] Gävle
Torque:l skrev:
> Jo, nog var det rätt högt tempo ändå. Vi tog
> ju ändå extrasvängen i början (gästrikeleden
> mot Valbo - grusvägen) och sedan gamla
> milspårsdragningen på slutet, på 37 minuter
> minus paus... och jag som trodde svettodagarna var
> över för mig ;-)

WOW, vilken fart ni har grabbar!! Nu törs jag inte ge mig ut på cykeltur med er längre, får söka efter andra cykelkompisar. Ni skulle ju få vänta ihjäl er på mig :(

[HFT] Gävle
Jag måste ha vallat fel idag ... igen.
Jag blev trött efter första nerförsbacken.

Grabbarna måste ha kännt sig jagade av något.

Friggan det blir nog du och jag + pigmachine på HFT i framtiden.

[HFT] Gävle
Lugn i stormen, jag ska också med.

En fråga bara. Hur funkar det att cykla nu när det är under nollan? Tänker på fötterna framförallt. Jag har bara mina vanliga shimano spd skor, inga fodrade.

[HFT] Gävle
Äääähhh! Vi försökte bara hålla värmen i vår ensamhet...Det värmer så bra med vänner som man kan fika med så vi vill fortsätta att vara med på HFT.Snälla...

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Äääähhh! Vi försökte bara hålla värmen i
> vår ensamhet...Det värmer så bra med vänner
> som man kan fika med så vi vill fortsätta att
> vara med på HFT.Snälla...

Eran tid på -15 grader å snö slår min tid på milen på sommaren :P Vet hut!

Om ni epoxylimmar frambromsen på fullt, så kanske jag hänger på oxo.

[HFT] Gävle
Per-Erik skrev:
> Lugn i stormen, jag ska också med.
>
> En fråga bara. Hur funkar det att cykla nu när
> det är under nollan? Tänker på fötterna
> framförallt. Jag har bara mina vanliga shimano
> spd skor, inga fodrade.

Du får prova med tjocka strumpor o skoöverdrag. Eller också byter du ut dina spd mot vanliga pedaler och kör med vinterkängor!!

[HFT] Gävle
onegear skrev:
> Äääähhh! Vi försökte bara hålla värmen i
> vår ensamhet...Det värmer så bra med vänner
> som man kan fika med så vi vill fortsätta att
> vara med på HFT.Snälla...

Då måste ni lugna ner och cykla långsammare ;)

[HFT] Gävle
Plattisar med grova kängor är receptet när det blir kallare än -3.Jag hade fodrade vinterkängor med ett par tunna ullstrumpor och ett par tjocka ull raggsockor.Det funkade bra.Var lite kall men inte så det gjorde ont när jag duschade.

[HFT] Gävle
Jösses.. ni är inte kloka... brrrrrr Ställer mig i samma klunga som friggan,Pigmachine och sikkel.
Så får dom andra pistmaskinerna barna väg....
Nån som skall ut o frysa ihjäl efter 15:00 idag ?

[HFT] Gävle
15.00? Var ska vi hoja då?Det kommer inte!! gå fort idag...Torque och jag drack öl och kollade blues på CC puben igår så jag käkar frukost nu...
Men det är inte så kallt och pannlampsturer är kul,så jag hänger gärna på.

[HFT] Gävle
Det är inte hastigheten som gör det.... Jag blir knoddfri efter 15:00 och tänkte man skulle ut o mata isbjörnarna lite.... var när hur har jag nollkoll på.... Lite djupfryst korv och en eldkastare så kan det bli kul

[HFT] Gävle
Faan. ibland blir det inte som man vill.... blidde inge trampa idag.. knäckte ventilen på trampen... UST hjul...

Hitta ny ventil... men nu är det lite för sent... du har väl tatt dit varv.... ajja finns en dag i mörr oxxå

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp