[HID] Är detta paket bra, vad tror ni?

Har någon testat cykelbelysning enligt bilprincipen? Belysning i hela fordonets riktning och inte styrningen, mao fästa lampan på ramen isf styret.

ething skrev:
-------------------------------------------------------
> Skall till USA i höst och funderar på att köpa där,

Om det funkar beror alldeles på vilken del av USA du åker till. I Californien och Colorado, t ex, så har bättre cykelbutiker ofta flera olika HID-lampor hemma i lager. Däremot i en storstad som Chicago finns de knappt att uppbringa.

Har släktingar där som får agera mellanhand. Frågan är närmast om paketet är bra eller inte. Alternativet är min hemmasnickrade Decostar-lampa och bara köpa ett riktigt batteri till den. Prisskillnaden är däremot inte alltför stor varför jag börjar fundera.

Jag tror Per missade din länk. Verkar ju väldigt prisvärt minst sagt, du hittar inga kommentarer om paketet någonstans?

ething skrev:
-------------------------------------------------------

> Frågan är närmast om paketet är bra eller
> inte.

Inte den blekaste om det håller för regn, väta och snö i skogen. Kanske går det att googla upp några recenssioner? Har du kollat MBRV?

Jag skulle dock dra öronen åt mig när jag läser att garantierna inte gäller utanför USA. Det kan hända att det är skitbra. För egen del skulle jag föredra Niterider som har en bakgrund inom undervattensteknologi, företaget höll visst på med sådant tidigare, och sedan när försvarbeställningarna minskade eller upphörde satsade man på civila produkter, dyklampor och cykellysen.

Tillbaka
Topp