Hirarki innom cykel?

• Trådstartare Trådstartare BMF
  • Start datum Start datum

BMF

Aktiv medlem
Hirarki innom cykel?
Passerade tre tjejer som satt och fikade i cykelkläder. Den ena såg min specialized tröja och tjoade glatt. 'Hej! Är du cyklist?' Svarade ja och dom undrade direkt om det var landsväg eller gravel. Efter ett nä, trail och lite downhill gav mig ett 'eeeeeh, jaha' till svar.
Är det olika status på oss cyklister? 😂 Jaja, cyklar inte för att ragga utan för att ha kul. Men detta var riktigt kul. 😂😂

Hirarki innom cykel?
Passerade tre tjejer som satt och fikade i cykelkläder. Den ena såg min specialized tröja och tjoade glatt. 'Hej! Är du cyklist?' Svarade ja och dom undrade direkt om det var landsväg eller gravel. Efter ett nä, trail och lite downhill gav mig ett 'eeeeeh, jaha' till svar.
Är det olika status på oss cyklister? 😂 Jaja, cyklar inte för att ragga utan för att ha kul. Men detta var riktigt kul. 😂😂
Status?

Ja, men du får nog lika många svar som personer du frågar. :)

Hirarki innom cykel?
Tänker ju direkt på denna klassikern:

IMG_8836.webp

Hirarki innom cykel?
Hierarki.
Beror garanterat på vad frågeställaren cyklar själv.
Jag har aldrig blivit glatt påhejad av kvinnliga cyklister, så ta det som en komplimang ändå

Hirarki innom cykel?
Ibland sägs det att man bara hälsar på dom som har en lika fin eller finare cykel än en själv. Tråkigt men kan kanske finnas ett mått av sanning i det.

En februarimorgon, när det är 5 grader och regnar horisontellt, då försöker jag hälsa glatt på alla som vågat sig ut.

Hirarki innom cykel?
Jag hälsar glatt på alla. De som snörper på munnen som respons förtjänade det minst, men behövde det mest.
Hehe. Minns en herre i lycra som hårdnackat vägrade att hälsa tillbaka trots att vi stötte på varandra flera gånger i samma mtb-spår. Anledningen var att jag tog det mer som ett enduropass vilket betydde att han körde förbi mig i uppförsbackarna men sen körde han uppenbarligen vilse för detta hände flera gånger. Och jag hälsade glatt varje gång han körde förbi! Han stirrade bara rakt fram och låtsades inte höra...

Det roligaste var att när han kört förbi mig den sista gången blev han stående i en nedförslöpa pga något fel på cykeln. Jag saktade ändå ned och frågade om han behövde hjälp! (Det såg ut så och jag hade verktyg i ryggan) Han vägrade fortfarande svara och låtsades som att han inte ens såg mig!! Helt otroligt! 😀 Då cyklade jag vidare och hoppades han hade lång väg hem att gå... 😈

Hirarki innom cykel?
Senast ändrad:
Hirarki innom cykel?
Den av mina cyklar som jag får mest positiv respons av är min fixie. Med bred marginal. Det är bara på fixien som folk gör sig omaket med att kommentera och tycka jag är cool. Så baserat på min forskning (N=1) är fixie coolast. Barn tycker dock att mtb är coolast.

Hirarki innom cykel?
Ibland sägs det att man bara hälsar på dom som har en lika fin eller finare cykel än en själv. Tråkigt men kan kanske finnas ett mått av sanning i det.

En februarimorgon, när det är 5 grader och regnar horisontellt, då försöker jag hälsa glatt på alla som vågat sig ut.
Jag har regeln att jag hälsar på alla med hjälm på huvudet så fort jag kommit utanför stan…..

Hirarki innom cykel?
Min snabba BMC SLR01 med Zipp 303 och Ultegra/Dura-Ace som jag hade för några år sedan är den enda av mina cyklar som fått kommentarer av random folk, till skillnad från i min mening mycket ballare Campa-smyckade vintage-Colnagos osv.

Hirarki innom cykel?
Att svara downhill, fine - men trail? Kan du inte bara svara mountainbike? Trail är väl en beskrivning av cykeln men inte vad du kör för disciplin. Likt att svara att du kör ”down country” eller ”allroad”.

Hirarki innom cykel?
Var sitter de? Är nyrakad och har nytvättade kläder!

Tillbaka
Topp