Hisingen Runt 2012

kave

Aktiv medlem
Hisingen Runt 2012
Är det någon mer som funderar på att cykla Hisingen runt i år?
Jag har tidigare kört på mtb men i år blir det på crossen med smala lv däck.

Hisingen Runt 2012
Alla sträckor har grus, men det är samma korta grussträcka i början, nån kilometer efter starten, där banan går genom Hisingsparken till Tuve. I övrigt inget grus alls.

Hisingen Runt 2012
Ojoj! Tycker årets sträckning ser väldigt trevlig ut men synd att man inte tog Tuvevägen-Tuve Kyrkväg-Skogomevägen upp till golfbanan. Tack för länkarna geologen.

Hisingen Runt 2012
11milarn var en trevlig bansträckning ochvädret kunde ju inte vara bättre synd bara Att min egna prestation var så kass både druckit och ätit fördårligt dagarna innan :(

Hisingen Runt 2012
15 milaren var också riktigt smutt! Skogsvägen man tog in på just innan man kom till Lilla Edet har jag inte cyklat på innan, den var riktigt trevlig. Enda problemet var vädret, min flickvän klagar nu på min brända cykelbränna ;-)

Hisingen Runt 2012
Önskar jag hade bränna på armarna men får nöja mig med lite småröda ben. Körde 15 banan (14,3) på 4:07 nånting och snittet 34,9 nånting men fy fan vad korkad man var som körde med långärmad flossad tröja. Förra året var långa 150km banan 160-170km i år var den kortar men med en grymt mycket bättre sträckning, dessutom ska det bli kul att se vad den officiella tiden blir nu när de använde sig utav chip.

Senast ändrad:
Hisingen Runt 2012
Jag körde i långa yxor och långarmad tröja med jacka ovanpå, lite för varmt på slutet med skönt i början. Lite lustigt hur många som inte alls verkar begripa att man kan köra på rulle.

Hisingen Runt 2012
kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag körde i långa yxor och långarmad tröja med
> jacka ovanpå, lite för varmt på slutet med
> skönt i början. Lite lustigt hur många som inte
> alls verkar begripa att man kan köra på rulle.

Vilken sträcka cyklade du? 50 km kan jag tänka mig att 70% av deltagarna aldrig cyklat i grupp.

Hisingen Runt 2012
Men det är ju skönt att nybörjade är försiktiga med klungkörning.

Dagens mest imponerande insatser stod verkligen armcyklisterna för! Det är otroligt strongt att köra 15 mil med bara armstyrka! Tydligen var någon av dem para os medaljör i simning, vet någon mer om det?

Hisingen Runt 2012
Riktigt mullig 15-mila, lätt att hitta vägen och bra flaggvakter som stoppade trafik och ropade högt var man skulle köra. Kanonväder var det verkligen, startade i sista gruppen och hade tur att hitta en klunga med starka grabbar i samma grupp att köra med som tyvärr slängde av mig i en backe runt 10 mil.
Propagandacykling på hög nivå, med fin bansträckning.

Var en kille i början som hade för hög hastighet i en kurva (på en cykelväg?) och gick i ytterdiket, folk stannade dock och det verkade gått bra - nån som vet?

Stort tack till arrangörerna och frivilliga, var mitt första motionslopp och har inte haft så här kul på flera år! Cykla i grupp och konstant klappa sig i rumpan var härligt.

Hisingen Runt 2012
Riktigt trevligt lopp och väldigt välorganiserat!

Enda mindre bra biten var depåplaceringen på 110, första depån var lite väl tidigt och andra depån hann jag inte svänga in på :)

Hisingen Runt 2012
Stor eloge till Hisingen ck som anordnade detta!
Grymt bra med grymma funktionärer som hejade på och visade tydligt vart man skulle ta vägen :)
Första loppet någonsin och kommer garanterat inte vara sista :)

Hisingen Runt 2012
StarkStark skrev:
> Var en kille i början som hade för hög
> hastighet i en kurva (på en cykelväg?) och gick
> i ytterdiket, folk stannade dock och det verkade
> gått bra - nån som vet?

Jag stod i depån i Ucklum och det kom en kille med skrapsår på armen/sidan. Han hade vurpat rätt tidigt, så jag antar att det är samma person. Han var glad och verkade inte vara allt för besvärad av såren, men jag vet dock inte hur det gick för honom efter depån.

Hisingen Runt 2012
fredrick skrev:
> Väntar med spänning på att tiderna kommer upp
> på hemsidan.
>
> Skall bli kul att se vad snabbaste tiderna blev
> på alla distanser.

Snabbklungan på långa snittade runt 40 och kom in på 3:37 har jag lyckats googla fram ialf.

Hisingen Runt 2012
Nu ligger tiderna uppe! Tråkigt att jag kom först i vår klunga men då en starta 2 meter bakom mig så "vann" han på tid i mål, även om vi starta samma grupp och jag spurta från honom i slutet haha. Lång näsa till mig men lite störande allt.

Snabbast verkar en tjej varit på 1:17 på 50 km.

Någon som är excelduktig och kan speca upp plats 1-10 på alla de tre sträckorna?

http://hisingenrunt2012.23gears.se/tider-i-mal

Hisingen Runt 2012
Jag är lite skeptisk till de två snabbaste tiderna på 50 km. Det kan röra sig om nån som cyklat fel och kört kortare. T ex genom att missa svängen där Tuvevägen börjar och köra den rakt ner till mål.

Samma sak med en del av tiderna på de längre distanserna.

Hisingen Runt 2012
JT skrev:
> Om man går förbi målet med sitt startkuvert en
> halvtimme innan start får man en jättekonstig
> tid... :-)

Aha, så det var därför du var en halvtimme efter täten... ;)

Hisingen Runt 2012
Jag tycker årets sträckning på den långa rundan är den bästa hittils. Själv körde jag en snkikvariant, bestämde mig sent (något onykter) på lördagskvällen, att köra men orkade inte upp till efteranmälninstiden utan startade strax efter skolan och rullade sedan med snabbgruppen hela vägen till Skrabro där jag vek av ner till sommarstugan. Jag försökte bidra med fart för att betala med energi istället. Kul och alla mina långa hårda förningar härdade.

Nästa år kör jag på riktigt.....

Grymt väder dessutom!

Patric

Tillbaka
Topp