Hisingsparken och MTB Kurs

Botul

Ny medlem
Hejsan,

jag har ganska nyligen flyttat in som granne till hisingsparken och körde min första lilla tur där igår. Som jag förstår det är delsjön bäst för MTB cykling i Gbg men med tanke på hur nära hisingsparken ligger mig skulle den passa perfekt för lite kvällsturer. Jag körde mest bortanför kolonilotterna och 4H gården och undrar därför om det är någon som har några tips på bra stigar i området?

En liten avstickare....såg att det går en (vad det verkar) rätt populär MTB kurs i gbg...mtbkursen.se...dessvärre sammanfaller deras tider på kurs med bl.a. göteborgsvarvet....någon som har någon annan kurs att rekommendera?

Tack på förhand!

Häng med på en vanlig Happy Easy-ride som arrangeras med jämna mellanrum. Tempot sägs vara ganska lågt och om du har några frågor om teknik osv. finns det säkert någon kunnig du kan fråga.

Jag har cyklat mycket i området eftersom jag bor i Bäckedalen, mitt i hisingsparken. Du hittar alla mina tracks under min profil och kan du inte ladda och se dessa så kan du se nedan på bilderna de stigar som jag känner till.

Hisingen:

hisingen.jpg ht=662

Och hisingsparken lite förstorad:
hisingspark.jpg ht=581

Botul skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar så mycket! Jag får ge mig ut och
> utforska!

Just nu är det bra underlag i hisingsparken, inte så blött (för ovanligheten)
Den östra delen mot tuvevägen bjuder på skön cykling om du inte vill ta hela varvet som Poolis visade på kartan.

Botul skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar så mycket! Jag får ge mig ut och
> utforska!

Hade du gul jacka eller hjälmmössa? ;-)

Nej var dessvärre inte jag....åkte på en förkylning i helgen så fått hoppa cykling. Hoppas kunna under kristi himmelsfärd. Så skrik gärna till om det finns någon som hittar lite som är sugen på att ta en tur!

Tillbaka
Topp