Hitta 26tumsdäck i Järvsö imorn?

Polarbear

Aktiv medlem
Har precis landat i Järvsö. Tog ett tag från Stockholm. Punktering och skit på vägen. Sen har min vän som noga hängt min cykel på stället bakpå bilen för att den inte skulle sticka ut och komma till skada inte tänkt på avgasrörets placering. Kom fram med smält däck.
Frågan är: hur får jag tag på ett 26tumsdäck i Järvsö under dagen imorn? Dvs en fredag. Är butiken i bikeparken så vass att de har ett? Kan det finnas begagnat någonstans? Tips mottages tacksamt!

Bilagor

• AAFCE9A3-1BFD-433C-811C-E32294F8D0C5.jpeg
    AAFCE9A3-1BFD-433C-811C-E32294F8D0C5.jpeg
    761.3 KB · Besök: 58
Ja jäklar, det där var ett nytt sätt att punktera ett däck på. Den platsar i: Visa din misär-tråden :)
Det är klart att det finns 26:a däck i Järvsö där det körs DH
Lycka till och ha en skön helg.
H Christer/Åre

Tur att det inte var kålfälg - den hade varit färdigtillagad, så som testats förr av vissa.

Jag kör oxå 26 DH och har noterat att däcken finns i JBP. Hoppas det blir en bra dag i backen.

Den varianten att punka däck har även jag provat.
På en Saab turbo behövde däcket inte ens vara speciellt nära avgasröret för att smälla.

Hoppas att det löser sig med däcket.

Här är han med nya däck. Shopen i Järvsö leverar som vanligt.

PS. Det va jag som eldade upp det gamla däcket ?

Bilagor

• IMG_20190816_122501.jpg
    IMG_20190816_122501.jpg
    586.8 KB · Besök: 55
Det var bra att det fixade sig.
Ingen tvekan om vem som bjuder på afterbikeölen idag då!
Tips: häng inte likadant när ni åker hem :)

Jag undrar om Polarbear alltid kör singlespeed?
Har som en känsla av någon med starka ben som kallade sig så i 08-skogarna redan för 10 år sedan.

Hallå, silvermedalj var det ju?

Min första single speed firar 10 år i år och lever än fast som pendlare. Men då har vi träffats eller Lars.E?

Iaf. Det stod däck framme när jag kom till shopen idag. Tydligen en happyit bland personalen som hade förberett. Samma mönster som det grillade däcket. Sen fanns det high roller till bakhjulet också så det var ju bara att slå till. Som vanligt strålande service och supertrevlig personal här i Järvsö. Och 26tumsdäck fanns att tillgå kan vi konstatera.

Förlåt Polarbear jag utgick från bilden och då står vanligtvis 3an till höger om segraren sett framifrån men jag hade också för mig att du vart 2a.... Tar på mig misstaget med pallplaceringarna och skålar för 2a platsen, däck och vår vänskap vi startade på SSSM 2014.

Haha ja det var ju där och då det började. Skål för det! Och jag var ju inte jätteupprörd över att placeringarna blev ihoprörda..

Tillbaka
Topp