[Hittad] En Klein till, denna gång i Skogås

kitzblitz

Aktiv medlem
Hej,

I kväll blev min Klein Pinnacle stulen medans jag tittade på min sons fotbollsmatch på Mossen i Skogås (Sthlm). Jag hoppades hitta några skitungar cyklandes runt på den men så blev det inte så jag hoppas Happy kanske kan leverera och hjälpa mig få tillbaka detta, hela min cykelsjäl.

Den ser ut ungefär såhär. Ramen är helt (ok inte helt helt) unik, fast inte ens i särskilt bra skick, färgen som på bild, komponenter inget speciellt alls. Det finns kanske bättre bilder från alla Ötzi mm rundor här på happy, men denna är rätt bra. Ölen får den som hittar den ;-)

Funderade på bra kännetecken, och det är väl, utöver den skrälla färgen och geometrin att jag hade barends som tillsammans med styret var täckta i mjuk, svart styrlinda. De syns i andra bilden.

Tacksam för all hjälp!

/Toni

Edit: kanske bra om jag skriver in telefonnummer också: 0704821167.

weitradeln.JPG

Jgerklein.jpg

Senast ändrad:
WTF? Det är mina hemtrakter. Skall sprida bilden till sonen och hans polare som går på Mörtviksskolan.

Senast ändrad:
Tack Lingon!

Jag bor själv precis vid Mörtviksskolan; inte alls omöjligt att det är några ungdomar (många av vilka också spelar fotboll i STFF) som tog cykeln utan att veta vilken kultvärde den har. Det blir inget tjafs från min sida om de ödmjukt vill lämna tillbaka den, antingen till mig eller anonymt i skolan.

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack Lingon!
>
> Jag bor själv precis vid Mörtviksskolan; inte
> alls omöjligt att det är några ungdomar (många
> av vilka också spelar fotboll i STFF) som tog
> cykeln utan att veta vilken kultvärde den har.
> Det blir inget tjafs från min sida om de ödmjukt
> vill lämna tillbaka den, antingen till mig eller
> anonymt i skolan.

Säg som det är bara. Kan man inte cykla minst hundra mil i ett svep eller minst trettio mil i snöstorm kommer man bli hemsökt av onda andar vid olaga innehav av cykeln.

Klein och Skogås. Sitter med mobilen så jag såg inte vem som var trådskaparen. Men jag kopplade direkt till Tony (kitzbliz). Och hade ju tyvärr rätt. ..

Tråkigt! Ska också hålla ögonen öppna!

Jag informerar sönerna i Edboskolan att ha koll.
Cykeln lär ju kännas igen ganska lätt.
Försvann den uppe vid "cykelparkeringen"?

Första inlägget uppdaterad med telefonnummer.

Ska till fotbollsplanen för en ny match idag och hoppas på en magisk återlämnad Klein!

Ingen lycka i området kring Mossen idag, eller flera andra områden här.

Däremot mycket lycka och längtan när jag letade bilder på cykeln:

Här i sitt rätta element:

tziXLklein.jpg

Senast ändrad:
En liten bump för att uppmuntra er som kanske är ute i Skogås/Trångsunds området idag att hålla ögonen lite extra öppna. Färgen är typ självlysande, så om den ligger i någon buske borde den synas rätt så bra...

Tack!

Trist Toni! Den cykeln har man sett åtskilliga ggr på Oetzi-rundorna:)

Ska hålla utkik om nu tjuven har cyklat till Älvsjö och dumpat den någonstans.

Tog en liten sväng via Säterbacken och Vallhornsvägen på väg från centrum, men såg ingen Klein var sig felparkerad i ngt cykelställ eller inslängd i någon buske. Däremot konstaterar jag att Tiger verkar vara hett på cykelfronten i södra Skogås.

Trist Toni. Jag vet inte om det är någon chans att jag stöter på den men jag skall hålla den i minnet. Man vet aldrig.....

Om det är till någon tröst får du ju nu en god ursäkt att titta efter en ny vintercykel... ända tills du får tillbaks den gamla :)

Tack Göran!

Reimert: ja, visst är det en ursäkt att titta efter en ny vintercykel; men jag vill inte ha en NY egentligen. Kleinen var något speciellt.

image.jpg
image.jpg

Denna står låst i Hornstull. Men visst är det inte din, ser ut att vara lite skillnad?

Senast ändrad:
Usch, viklen känsla att se den. Tack att du fotade och la ut den salle!

Men det är inte min; även om dem hade gjort sig mödan att byta loggan, sadeln och framgaffel, så har min intern vajerdragning och det är svårare att ändra på.

Men Tack!

Nämen, här var den ju. Några Skogås snorungar, som antagligen var dem som hade tagit den, ringde eftersom dem såg en lapp vid fotbollsplanen. Jag kom helt enkelt att hämta den och dem fick en fin hittepeng som dem antagligen uppfattade som bevis på en bra affärsidée...

yippeee.jpg

Hur mycket tjänade ungarna? Bara så jag vet om det är värt att ta sig till Skogås och "jobba" lite!

Fint att den kom tillbaka iallafall.

kitzblitz skrev:
> Det var värt det för dem.

De fick lite godis av en gubbe?

Tänk när dom berättar det hemma.

När du räckte över pengarna borde du ha väst "om jag får tag på tjuvarna så blir det synd om dem" samtidigt som du öppnade jackan på glänt och visade en pistol (knallpulver) i axelhölster. :-)

Vilken happy ending !
Och kanske fick snorungarna ändå en insikt i att cyklar är värdefulla för ägaren, inte bara slit o slängprylar som man kan sno hur som helst utan att nån bryr sig.

Skönt att det löst sig. Jag tror ändå att huvudansvarige tjuven har haft svårt att sova på grund av grav hemsökelse från onda randoandar. (Coolt ord jag fick ihop :-))

GoranS skrev:
> rand-oandar = slumpmässiga icke-andar?

Whatever :-)

Hasse#7 skrev:
> Skönt att det löst sig. Jag tror ändå att
> huvudansvarige tjuven har haft svårt att sova

Jag hoppas också något liknande. Och att belöningen visade att 1. cyklar kan vara värda mycket för ägaren och 2. det är ändå värt att vara ärlig, fast detta är lite svårare eftersom han fick pengarna efter att ha snott cykeln först...

Tille skrev:
> Jag ville ändå inte ha den.

Men tänk vad fulla vi skall bli på belöningspengarna!

Tillbaka
Topp