Hittade en racer som jag fixade till.

TGreen

Ny medlem
Hittade en racer när vi vårstädade i bostadsrättsföreningen. Den skulle slängas men jag behöll den och i går fixade jag till den. Köpte nya däck och en sadel från Biltema, tvättade och smörjde och resultatet blev helt ok får jag säga. Har lagt ut 700:- på den. Ingen aning hur gammal den kan vara, någon som vet?

//TGreen

DSC00025.JPG ht=544

Nu är det så att ordförande sa att jag kunde ha min cykel där till nästa gång som jag skulle upp till Göteborg. Ställ den utanför Hagakyrkan så hämtar jag den till helgen.
Vill ha tillbaka sadeln. Loffe Carlsson sägs ha kissat på den.

Ringde upp ordförande och han skulle skicka luktsudgummi och lite annat som låg i en låda i ett olåst förråd som plåster på såren.
Så du kan behålla cyklen nu.
Roligt att det löste sig så smidigt.

skulle tippa att den är från 89-92, tyckte monostaget var skit häftigt på den tiden
fast googlar man på "nishiki ironman" får man bara svenska träffar, antagligen så var den bara för den svenska marknaden.

Senast redigerad av en moderator:
Efter lite trådgrävande kan jag berätta mer om den här cykeln, eftersom jag har en likadan som jag haft sen den var ny.

Det är mycket riktigt en Ironman, från 1992 eller möjligtvis 1993, skall försöka leta rätt på mitt kvitto.

Vet inte om din är original, men original satt det en rx100-grupp på den.

Du ska nog testa med ett pm till ts.

E-post: Dold
Namn: Tony Green
Registreringsdatum: 2006-09-07 20:07
Senaste aktivitet: 2009-09-01 14:15

Tillbaka
Topp