Hittaut, Turf och andra GPS-spel

rödblå

Aktiv medlem
Använder ni er av några GPS-spel utöver Strava när ni cyklar?

Snart drar Hittaut igång för säsongen runt om i Sverige. Det går ut på att hitta utplacerade checkpoints i stad och natur med hjälp av karta eller GPS, sedan registrerar man dem i appen. Jag blev ganska biten förra året, blev flera trevliga turer med svärfar, slutade med att han köpte en MTB. Upptäckte nya fina platser i min närmiljö.

Rekommenderas som ett lättsamt alternativ till hetsig cykelträning där man med fördel kan involvera familj och vänner. För egen del är det svårt att få till den där enklare vardagsmotionen. Att ta några zoner i Turf eller checkpoints i Hittaut har fått mig att ta någon extra promenad, samt gå upp lite tidigare och cykla en extra sväng innan jobbpendlingen.

Några andra tips?

Jag är helt såld på Hitta ut! Testade förra året och områdesindelade alla checkpoints. Passade på att ta områden i samband med mina långpass när jag kutade. Testade att cykla runt på Kronancykel i ett område, men det var omständigt då vissa kontrollerna var placerade i grönområden eller andra otillgänglig vegitation med cykeln. Mig passar det bäst att plocka kontrollerna med löparskorna. I Sthlm har de inte släppt några kartor än, så det är lite omständigare med mobilen. Se till att ha fulladdade batterier när du startar bara. Extra grillkrydda på moset är att det finns topplistor. Kan verkligen rekommenderas.

Tillbaka
Topp