Hjälp att identifiera Bianchi

dbursell

Ny medlem
Jag har fått tag i en gammal bianchi. Den har campagnolo komponenter och är gissningsvis från 70-talet då den har ett klistermärke där det står campione del mundo 1973-1974. Den har 5 växlat bakhjul men dropout är 114mm vilket jag tyckte var konstigt. På bilden är den lite strippad men hade även stänkskärmar och pakethållare när jag fick den. Den har kromade ändar kring dropout och även gaffeländarna. Någon som har en aning vilken modell detta är?

Bilagor

• IMG_7586.jpg
    IMG_7586.jpg
    439.7 KB · Besök: 19
Kan inte hjälpa dig med modell men eftersom det finns öron på bakgaffeln, och antagligen framgaffeln för skärmar, då är det ingen av deras finare race modeller i alla fall. Du kan hitta rörsatsen som används, kanske? Borde vara något columbus rör kan jag tycka. Det säger lite till. Det brukar sitta ett klistermärke på insidan av ramen på sadelröret.

Det ser ut att vara en touringcykel, sent -70 eller tidigt 80-tal. Jag hade en 12-växlat touring tidigt 80-tal som hade gummigrepp på bromsarna. Denna ser äldre ut.
Om du söker på "campione del mundo 1973-1974" lär du få några träffar på nämnd modell. De har lika gaffel , skärmar etc.

Får inte ihop måttet på dropouten bara, i och med att det är 114mm. Borde vara 120 eller 126 om det är 80-tal. Annars är det att det var en 3-växlad från början men komponenterna verkar vara orginal så det stämmer heller inte riktigt.

robbetobbe sa:
Tror nog mer åt slutet 80 talet. om man tittar på dom extra bromshandtagen och dom centraldragande bromsarna.

Får inte ihop måttet på dropouten bara, i och med att det är 114mm. Borde vara 120 eller 126 om det är 80-tal. Annars är det att det var en 3-växlad från början men komponenterna verkar vara orginal så det stämmer heller inte riktigt.

Tillbaka
Topp