Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
I dag går mitt hybrid-projekt iväg på blästring.
Frågan är bara: Vilken färg skall jag lacka ramen i?
Jag hade tänkt mattsvart först, men börjar vackla....
Kom med förslag!
Det är i stort sett silvriga Sora-komponenter rakt igenom....
Mattsvart är iofs snyggt men utan dekaler känns det lite typiskt stulen cykel, tycker jag.
Mitt förslag: mellangrå eller mörkgrå, då funkar även matt bra.
nej... du skall ha mattsvart bas, sedan skall du croma eller högglanspolera delar av ramen som, styrhuvudet, kedjestagen o liknande. Är du riktig snitsig så maskerar du fram eldflames från styrhuvudet så får du cromade flames mot mattsvart grund. Hur fräckt som helst. Skall jag själv göra på min hybrid när jag får ork
Vet inte riktigt va ditt projekt innebär men är den för att cykla fram och tillbaka till jobbet så skulle jag helt klart satsa på en lite udda färg som skiljer sig från mängden (Själv hade jag gärna haft en cykel i Brittisk racing grön eller den typen av blår som Konan Dr Dew har) och sen gå till en firma för att få lite dekaler gjorda.
Håller med iMats om att hel svarta cyklar ser skumma ut och dessutom känns det som om att den svarta trenden nu är på utdöende, eller?
iMats förslag på mörkgrå eller gun metalgray som den kallas av vissa cykel tillverkare är inte heller dumt.
Om du inte är väldigt van lackerare (eller graffare) så tror jag att det är lättare att få ramen snygg med polering än med att lacka. Om du ska göra det själv alltså.
Annars kan ju en polering av ramen och sedan eloxering i nån cool färg fungera också. Något mer slittåligt får du nog leta efter. Pulverlack i all ära men en korrekt utförd eloxering håller grymt bra.
En högglanspolerad aluminiumram är ju ganska opraktiskt pga. oxid, fettfläckar mm. Det blir ett ständigt polerande för att hålla den fräsch om du använder cykeln mycket. Men om du trots detta vill uppnå en blank finnish går det alldeles utmärkt att utföra en transparant eloxering. Tyvärr är hållbarheten bara likvärdig med en vanlig lack, men du får en blank lättskött yta med otroligt fin lyster. Underarbetet är dock A och O då den som sagt är transparant som en klarlack men med lite högre lyster.
Om du väljer att lackera cykeln. Se till att få den lackad med pulverlack så att du får bra slitstyrka på lacken. Sen kan du ju välja vilken färguppsättning du vill. Leta efter en ram som du tycker är riktigt snyggt lackerad och gör något liknande förslagsvis. Bilder på coola ramar finns det ju gott om iaf. så inspiration kan du ju få enkelt. :)
Oooh, det var en del rätt snygga lackeringar på den sidan. Favoriten var nog den Schweiziska med Edelweisen på. Det är nästan så att man vill lacka om den nya cykeln till en custom direkt!
Vad sägs om färgslattar och allt löst som finns tillgängligt? Cykeln blir mindre stöldbegärlig men du själv vet vilket dunderåk som finns på insidan :)