HJÄLP! Garmin Edge 520 stänger av sig

Tubeeen

Medlem
Som rubriken lyder: Min Garmin stänger av sig helt utan förvarning under pågående aktivitet. Startar upp den igen och aktiviteten går att återuppta som om ingenting hänt. Sedan går den ett tag till och stänger sedan av sig igen. Batteri finns det i den så jag funderar på vad det kan vara för fel? Har aldrig varit med om detta tidigare utan det inträffade bara upprepade gånger igår på min tur.

Någon som haft liknande bekymmer?

Som rubriken lyder: Min Garmin stänger av sig helt utan förvarning under pågående aktivitet. Startar upp den igen och aktiviteten går att återuppta som om ingenting hänt. Sedan går den ett tag till och stänger sedan av sig igen. Batteri finns det i den så jag funderar på vad det kan vara för fel? Har aldrig varit med om detta tidigare utan det inträffade bara upprepade gånger igår på min tur.

Någon som haft liknande bekymmer?
Jepp, det är ett känt garmin problem. Samma på 530 även det var längesedan sist nu för mig.

Bluetooth synkningen brukar balla ur ibland också om du har någon sådan erfarenhet. det är även det ett känt garmin problem.

Jepp, det är ett känt garmin problem. Samma på 530 även det var längesedan sist nu för mig.

Bluetooth synkningen brukar balla ur ibland också om du har någon sådan erfarenhet. det är även det ett känt garmin problem.
Märkligt. har haft min 520 flera år och aldrig varit med om liknande innan. Brukar det återkomma flera gånger eller är det något som bara brukar inträffa under en tur när det väl börjat?

Aldrig haft några problem men bluetooth synk, förutom förra året när hela Garmin låg nere....

Märkligt. har haft min 520 flera år och aldrig varit med om liknande innan. Brukar det återkomma flera gånger eller är det något som bara brukar inträffa under en tur när det väl börjat?

Aldrig haft några problem men bluetooth synk, förutom förra året när hela Garmin låg nere....

Men skönt för dig att du inte upplevt några problem. Men det hjälper ju inte TS

Jag skulle gissa på att batteriet är defekt å inte klarar att ge kraft nog, även om spänningen å laddningen ser ok ut.
Jag skulle nog börja med att byta det.

Frid!

haha det är ju jag som är TS :P
Haha, men du skrev att du inte hade haft problem så jag fick inte ihop det med första inlägget.

Omstarter har skett ganska sporadiskt för mig, så känner inte till att de kommer frekvent. Om du upplever att det plötsligt börjar komma oftare kanske det är bättre att kontakta garmin supporten. Det finns ett ganska bra garmin forum som du kanske kan kolla med.

Bluetooth är instabilt men acceptabelt stabilt tycker jag.

Jag har också varit med om det på min 520, men väldigt sporadiskt och har inte kunnat koppla det till något speciellt. Har aldrig sett när den stängs av, har bara tittat ner och sett att det redan har hänt. Hade någon tanke att det kanske hade att göra med att för många gamla aktiviteter så rensade bort dom, men har inte en aning om det hjälpte på något sätt.

Haft kontakt med Garmin support idag. Mjuk systemåterställning kunde eventuellt lösa det. Jahopp, bara ut och trampa för att se om det hjälpte. ?

Ja det är såklart inte optimalt att den gör så, om jag ska komma ihåg hur min Garmin dog eller snarare hur den betedde sig före det att den dog så är jag nästan helt säker på att jag kan dra mig till minnes att den betedde sig på just detta förunderliga sätt. Men då tror jag dessutom att det gick att se att batteriet var slitet för då sög en helt ordinär runda kraften ur den.

Just det ja! Bluetooth-synk funkade inte för mig från dagen jag köpte skräpet så blev ju positivt överraskad när jag gick över till Wahoo.

Uppdatering. Kört ett cykelpass och även använt datorn på en längre promenad. Verkar fungera som den ska nu efter omstart enligt Garmins support. Återstår att se hur länge den håller ihop ?

Uppdatering. Kört ett cykelpass och även använt datorn på en längre promenad. Verkar fungera som den ska nu efter omstart enligt Garmins support. Återstår att se hur länge den håller ihop ?
Bra att du tog kontakt med dom och postade svaret! jag testade en mjuk omstart igår och det löste bluetooth synk problemet.

Tillbaka
Topp