Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att "alla" förstod.så gissningsvis det du försöker säga är att man skall se till att luft som till äventyrs hamnar med tryck inuti fälgen skall kunna läcka ut vid ventilgenomföringen.
om det nu stämmer varför skrev du inte det?..?
Jag är/var lite allergisk mot att dra mutttern med "vanlig" o-ring rakt i fälgen, innan jag hittade Schwalbes fina fyrkants o-ring https://www.schwalbe.com/TUBELESS-VENTIL-3470Enveproblemet är ju ett ickeproblem i praktiken.
Ingen frisk montör använder nån tätning mellan fälg och mutter och fälgprofilen är konvex och alltid otät tvärs hjulet.
Jag brukar sätta muttrar med oringsspår upp och ner för att få fullgod funktion och vet ingen med koll som nånsin haft problem med lvg-tubeless.
Tror jag kört tubeless sen 2015 el 16.
Dom säljs med både och så det blir nog svårt.då är en fråga om det finns evakueringshål i din fälg, och om det saknas kunde det vara grund för reklamation?
vad hade du för infästning av ventilen?
Win-win för tillverkaren. Borrar du - nada garanti. Borrar du inte och spränger fälgen på grund av dålig tejpning - nada garanti. De kan inte förlora.så uppenbart om man kör kolhjul och slanglöst borde man borra upp evakueringshålen så de blir större?
förstås ajöss med garanti isf...
Om man bara undviker tätningarna runt ventilskaftet mot innerdiametern på fälgen som aldrig borde fått tillverkas så är det en ickefråga.Win-win för tillverkaren. Borrar du - nada garanti. Borrar du inte och spränger fälgen på grund av dålig tejpning - nada garanti. De kan inte förlora.
Eller så gör man bara rätt, som med allt annat.En enklare lösning vore förstås att inte köra slanglöst…
Precis som med mkt annat.Det verkar ju gå sådär…
Kan nog bara hålla medOm man bara undviker tätningarna runt ventilskaftet mot innerdiametern på fälgen som aldrig borde fått tillverkas så är det en ickefråga.
Tl-fälgar som också har som ett plan för muttern utan evakueringshål i fälgkanten borde inte heller få tillverkas.
Ingenjörerna platsade nog inte nån annanstans?
Lite fegt! Det ger lite edge att köra slanglöst på lvg.En enklare lösning vore förstås att inte köra slanglöst…