LightningRaket
Ny medlem
Hjälp jag är så otroligt klantig
Tack för alla svar! Ja, åker tillbaka imorgon när de öppnar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LightningRaket sa:Hej igen! Lämnade tillbaka cykeln imorse. Den bör vara klar tills på måndag. Vilket fall som helst påpekade jag det att det var rejält med olja på skivan och runt oket. Han som tog emot cykeln pratade nåt om att byta ut vajern då nippeln vid handtaget verkar varit problemet. Jag tycker det är dåligt att inte testa cykeln ordentligt och inte rengöra ordentligt när man lämnat in den. Men förhoppningsvis blir det bra nu på måndag. Skall ta och beställa saker så jag kan ta och göra det själv i fortsättningen. Alltså lufta och byta ut bromsvätska, belägg med mera.
LightningRaket sa:Hej hej! Nu var det äntligen klart! Vart ute drygt en timme och cyklat nu. Den är princip som ny. De fixade ny slang och rengjorde ordentligt. Hur kul som helst att cykla, oerhört fint och skönt ute ikväll också.
Tack igen för alla svar! Jag lär säkert återkomma med mer frågor om nåt annat. Förhoppningsvis har jag lärt mig läxan att ta reda på saker och ting först innan man skruvar nästa gång :)
åberg sa:Nu är jag ju för sent ute för att göra nån egentlig nytta i den här tråden men det är några reflektioner som poppar upp.
Flera skrev "googla" men det borde gå att hitta svar i manualen som borde följt med vid hojköpet?
TS hade lite otur när hen tänkte men helt rätt inställning till att lösa problemet när det uppstått, på det sättet är du en förebild. Tack för upplyftande läsning.
Till sist: välkommen till happy!
åberg sa:Nu är jag ju för sent ute för att göra nån egentlig nytta i den här tråden men det är några reflektioner som poppar upp.
Flera skrev "googla" men det borde gå att hitta svar i manualen som borde följt med vid hojköpet?
N_sandstrom sa:åberg sa:Nu är jag ju för sent ute för att göra nån egentlig nytta i den här tråden men det är några reflektioner som poppar upp.
Manual? Hur många tiotusenlappar måste man lägga på en cykel för att få med en manual som säger nåt vettigt?
Väntar fortfarande på min första :p
Nånstans mellan 1,2 och 1,3 tiotusenlappar gav jag senast och då fick jag med manualer och/eller annan dokumentation för ingående delar, exempelvis bromsarna. Minns inte om fanns samlat dokument för cykeln som helhet iofs om det är nåt sånt du menar?N_sandstrom sa:åberg sa:Nu är jag ju för sent ute för att göra nån egentlig nytta i den här tråden men det är några reflektioner som poppar upp.
Manual? Hur många tiotusenlappar måste man lägga på en cykel för att få med en manual som säger nåt vettigt?
Väntar fortfarande på min första :p
åberg sa:Nånstans mellan 1,2 och 1,3 tiotusenlappar gav jag senast och då fick jag med manualer och/eller annan dokumentation för ingående delar, exempelvis bromsarna. Minns inte om fanns samlat dokument för cykeln som helhet iofs om det är nåt sånt du menar?
Jimel sa:Canyon och spec skickar med instruktionsböcker iaf.
LightningRaket sa:Det mesta går bra förutom att jag ramlat några gånger med SPD då jag skall stanna, men det verkar vara mer regel än undantag.