[Hjälp!] Letar växelöra

Jonas W

Ny medlem
[Hjälp!] Letar växelöra
Ursäkta att jag skriker i titeln men detta känns lite brådskande.

Edit av the_TnT: Nej.

Jag letar växelöra till en specifik cykel och kan inte finna något någonstans. Så det slog mig att det kanske finns någon kunnig i Göteborgs trakterna som kanske kan tipsa mig om någon affär i GBG eller över nätet.

Om du redan vet vart man kan få tag på det så är det en Norco Torrent, årsmodell 04/05. Är inte riktigt säker på året där men tror inte dom ändrade något på dom angående växelöra.

Kan vara vise versa men men om du vet något om affärer som specifiserar sig på sånt skriv här eller PM:a mig.

05:a tro?
torrent.jpg ht=344

04:a kanske?
thumb2.aspx.jpg ht=390

Pz !

Senast redigerad av en moderator:
[Hjälp!] Letar växelöra
Jag tog två bilder på mitt växelöra och skickade till derailleurhanger.Fick ett snabbt svar och nu är örat på väg till Svedala =)

[Hjälp!] Letar växelöra
Jasså? Vad kostar frakten på något sådant? Detta växelöra är helt av i 3 delar så vet inte hur det ska fungera :/ :(

jörn skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tog två bilder på mitt växelöra och
> skickade till derailleurhanger.Fick ett snabbt
> svar och nu är örat på väg till Svedala =)

[Hjälp!] Letar växelöra
Ta en bild av delarna prov. utlagda som de ska se ut samt en bild av hur infästningen i ramen ser ut och posta så är det lättare att säga om rätt vx-öron finns i lager.

[Hjälp!] Letar växelöra
Jag vet inte om det är möjligt med dina växelöron, men jag köpte aluminumplåt och ett sticksågsblad för aluminium. Smörjer med Tröd när man sågar.

Jag gav det en liten stund sedan hade jag gjort växelöra för saintväxlar. Mycket bra eftersom dessa växlar annars inte passade denna ram.

Du kommer behöva en 10x1mm gängtapp om du skall göra helt egna växelöron för vanlig växel, en pelarborr är bra också om du skall få borrhålet perfekt.

för 200:- som är kostnaden av ett växelöra normalt så kan man göra en hel hög med växelöron, och passa på att gör ett för saint och slå till på en sån bakväxel för 230:- på CC, så slipper du trasiga växelöron för all framtid! saint nav + växel = ca 500:-

//K

Bilagor

• photo.jpg
    photo.jpg
    44.6 KB · Besök: 13
[Hjälp!] Letar växelöra
scrap: japp, har möjligtvis hittat ett som skall passa på cykelfyndet (bakom eu bildelar du vet). men inte säker.

kebarb: det låter som en bra idé men om jag hittar någe bättre alternativ så kör jag det.

sivert: sant hehe förlåt för min blindhet.

Tillbaka
Topp