Hjälp med att identifiera body

Bubas

Medlem
20180822_154951.jpg

Kan nån vänlig själ länka en frihjulsbody som kan ersätta denna?!
Den sitter på en Giant Talon instegscykel. 8 delat! Det verkar vara en djungel av olika varianter.
Men kan denna passa?
https://www.tritoncycles.co.uk/comp...-c122/ssr-superstock-select-v2-freehub-p19567

Satte ihop det igen efter att bilden tagits och jag konstaterat att den förmodligen behöver bytas.
Behövde cykeln!
Så kan inte kolla just nu.

Kolla om du kan se modellnamn på nav (borde finnas något etsat eller klistermärke mellan ekrarna). Även märke och modell på fälgarna kan hjälpa, (det skulle ju kunna vara komplett-byggda hjul menar jag.. )
För övrigt så är ju Bontrager och Giant inom samma bolagssfär så det är fullt rimligt att du har ett Bontrager nav. Men kolla klistermärken och märkningar som sagt.

anders_ sa:
Kolla om du kan se modellnamn på nav (borde finnas något etsat eller klistermärke mellan ekrarna). Även märke och modell på fälgarna kan hjälpa, (det skulle ju kunna vara komplett-byggda hjul menar jag.. )
För övrigt så är ju Bontrager och Giant inom samma bolagssfär så det är fullt rimligt att du har ett Bontrager nav. Men kolla klistermärken och märkningar som sagt.

Tyvärr står det ingenting där som kan hjälpa. Bara klistermärke på fälgkanten där mått på fälgen står. Som sagt så är det ju en billig instegshoj med vad det innebär.
Men jag provar beställa det jag länkade till. Är ju inga stora pengar.
Tack för svar!

Det länkade var ju faktiskt väldigt likt. Ocj designen är lite egen med.
Så hoppas det passar. Håller en tumme :)

anders_ sa:

Nä, Bontrager är Trek's komponentavdelning. Giant tillverkar däremot ramar åt Trek m.fl. Både Giant och Trek/Bontrager använder sig av rebrandade Formula nav.

Kold sa:
anders_ sa:

Nä, Bontrager är Trek's komponentavdelning. Giant tillverkar däremot ramar åt Trek m.fl. Både Giant och Trek/Bontrager använder sig av rebrandade Formula nav.

Tack vare sista kommentareren här så blev det lite lättare ?? Hittade denna på Cyklegear istället. Passade perfekt!
Tack!! https://www.cykelgear.se/reservdela...jDxifvJ5-S99N3LX0ixxT4bU3GNFLlIgaAp5wEALw_wcB

Tillbaka
Topp