Hjälp med bromsadapter
Jag har precis bytt framgaffel från en Fox float 32 till en x-fusion vengeance. Bromsarna är ett par formula R1:or med 180mm skivor och adaptern är en 6" to 180mm adapter. Efter gaffelbyte så har bromsoket hamnat ca 5mm längre ut ifrån skivan så att den innersta delen av bromsytan på skivan inte är i kontakt med bromsbeläggen när man bromsar.
Jag fattar inte vad som är fel. Är inte post mount = post mount? Det mest logiska jag kan komma på skulle vara om min nya gaffel har en post mount 160mm infästning och den gamla har en post mount 6". Det skulle motsvara ca 7,5mm vilket kan vara rimligt. Ända problemet är att jag inte kan hitta någon information om det finns 160mm -> 180mm post mount adaptors.
Hoppas på er visdom :)
Jag fattar inte vad som är fel. Är inte post mount = post mount? Det mest logiska jag kan komma på skulle vara om min nya gaffel har en post mount 160mm infästning och den gamla har en post mount 6". Det skulle motsvara ca 7,5mm vilket kan vara rimligt. Ända problemet är att jag inte kan hitta någon information om det finns 160mm -> 180mm post mount adaptors.
Hoppas på er visdom :)