Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inkl riktning :)Inkl riktning antar jag? Flytta över är en baggis...om det passar
Det funkar enbart om båda fälg och fläns har samma höjd.Tejpa fast nya fälgen intill den gamla och flytta över eker för eker, t ex under De Ronde på söndag. Ta sedan hjälp med uppspänning och riktning om det behövs.
Fast TS säger att det är en likadan fälg. Och då borde ekrarna ha korrekt längd.Det funkar enbart om båda fälg och fläns har samma höjd.
Annars blir eker för långa eller för korta.
Som sagt vågar jag inte göra åt nån annan och lite långt att köra för dig. Annars kan jag ekra om det krisarTack för alla tips - jag gör det mesta på hojen själv men just hjul tar jag inte i ens med tång ? Verkar sååå tråkigt (sen finns det ju de som gillar det, därav min fråga) Hjulen är väl inte superexclusiva, sitter på en Commencal Meta am - e13 fälgar och shimano slx nav. Får väl kolla på tuben hur man gör och testa. Värsta som händer är att jag lämnar in lite spaghetti till en verkstad! Glad påsk på er alla!
Det är ju det här med kvalité som jag är lite osäker på. Är inte från Helsingborg ursprungligen och har bara använt mig av verkstad vid ett fåtal gånger i Stockholm. Tack för tipsen!Jag ser att det är en ganska dyr cykel. Dessutom en cykel där jag tror att hjulen belastas en hel del. Så extra viktigt att det blir ordentligt riktad. Mitt tips är fortfarande att höra med verkstäder i Helsingborg, det kan skilja mycket i pris (och i kvalite också).
Tack för alla tips - jag gör det mesta på hojen själv men just hjul tar jag inte i ens med tång ? Verkar sååå tråkigt (sen finns det ju de som gillar det, därav min fråga) Hjulen är väl inte superexclusiva, sitter på en Commencal Meta am - e13 fälgar och shimano slx nav. Får väl kolla på tuben hur man gör och testa. Värsta som händer är att jag lämnar in lite spaghetti till en verkstad! Glad påsk på er alla!
Jag följde hans filmer när jag bytte. Jag fick dock inte loss nipplarna så jag köpte nya ekrar och nipplar och klippte dom gamla..Alis hjulbyggarfilmer är riktigt bra:
Ekerbyte då man bara lämnar in cykeln, kräver att man tar av hjul, däck, slang, fälgband, sedan byter eker. Sedan omvänt, och pumpa upp däcket. Så även om det är enkelt så blir det sammanlagt en hel del tid. Mer tid än att exempelvis byta ett däck.Det är väl inte värre än att man kan testa sportson. Jag fattar bara inte varför ekerbyte kostar 500. Eller menar de riktning och enstaka trasiga ekrar?
I så fall hade jag testat som jag sa att byta själv och spänna upp hjälpligt
Ja, men när jag läste ekerbyte tänkte jag alla ekrar...medan att bygga kostar 950..Ekerbyte då man bara lämnar in cykeln, kräver att man tar av hjul, däck, slang, fälgband, sedan byter eker. Sedan omvänt, och pumpa upp däcket. Så även om det är enkelt så blir det sammanlagt en hel del tid. Mer tid än att exempelvis byta ett däck.