Hjälp med mountainbike.

X3mBadger

Medlem
Hjälp med mountainbike.
Hej! Är i valet och kvalet att köpa en mountainbike. Har idag endast enklare hybridcykel,

börjar bli lite sliten och istället för att lägga allt för mkt på en service mm så funderar jag på att byta ut den mot en mountainbike som jag både ska använda för pendling ca 4km till jobbet och stigcykling.
Hittade denna cykel när jag surfade runt. Om jag köper inom 2 dagar får jag 50% återbäring så iom det kan jag få cykeln för 8999 (5000kr om jag räknar in presentkortet jag kommer få). Som jag senare funderar använda för att köpa ett tält.

Såg också denna men då måste jag gå upp lite i pris. 14999 -7500(presentkort).

Är detta bra/prisvärda cyklar och om så är fallet är det värt för mig att gå upp till den dyrare cykeln?
har lite svårt att se vad som är skillnaden förutom kolfiberrqm istället för aluminium?

Tacksam för svar.

Hjälp med mountainbike.
Hej! Är i valet och kvalet att köpa en mountainbike. Har idag endast enklare hybridcykel,

börjar bli lite sliten och istället för att lägga allt för mkt på en service mm så funderar jag på att byta ut den mot en mountainbike som jag både ska använda för pendling ca 4km till jobbet och stigcykling.
Hittade denna cykel när jag surfade runt. Om jag köper inom 2 dagar får jag 50% återbäring så iom det kan jag få cykeln för 8999 (5000kr om jag räknar in presentkortet jag kommer få). Som jag senare funderar använda för att köpa ett tält.

Såg också denna men då måste jag gå upp lite i pris. 14999 -7500(presentkort).

Är detta bra/prisvärda cyklar och om så är fallet är det värt för mig att gå upp till den dyrare cykeln?
har lite svårt att se vad som är skillnaden förutom kolfiberrqm istället för aluminium?

Tacksam för svar.
Gaffeln är ganska mycket tråkigare på den billiga. De heter RockShox recon båda två, men är ganska olika i material och dämpande enhet. White är lite svåra att säga något om då det brukar vara svårt att hitta information om geometrin, dvs hur ramen är byggd.

Om du ändå tänker att du ska handla annat på XXL och räknar priset som 7500 så skulle jag säga att det är helt ok.

Hjälp med mountainbike.
Ja, båda verkar vara motion control. Den ena stål och den andra alu. Båda är väl så där att pendla med eftersom de ska servas /50h.

Hjälp med mountainbike.
Med stigcykling så antar jag du menar skogscykling dvs att du kommer stöta på allehanda stökiga grejer såsom rötter och stenar(?) I så fall rekommenderar jag fullfjädrat direkt. Gjorde själv upptäckten efter att jag köpt en hardtail (15000-kronors Corratec) att den var inget för skogen. Så det blev en fullfjädrad Canyon i mellanprisklassen ett år senare.

Hjälp med mountainbike.
Ok, allvarligt talat. Man låter inte bli att underhålla en hybrid för att pendla på mtb. En fulldämpad kostar 4000+ per år bara i dämparservice

Tillbaka
Topp