Hjälp med MTB storlekar och krav!

Crossi

Medlem
Tjena! Har kommit på att jag blir väldigt lugn i sinnet när jag cyklar så nu ska jag skaffa en "ordentlig" cykel. MEN det enda är att jag har 1400kr så långt även på beg marknaden kommer man inte.

Tänkte vilken storlek ska jag ha? Är 189cm lång. Hittar mestadels M cyklar i Dirt. Försöker även hitta vanliga MTB´s men hittar ingen som tilltalar mig direktl. Är det att ta i? Kommer man att sitta helt ihopkrupen?

Vill ha Skivbromsar och dämpad framgaffel. Kommer cykla mestadels på mindre stigar och i Malmö. Kommer även bli längre turer (Runt 6mil) Men det får man härda sig bara den håller bra i skogen så blir jag fruktansvärt glad.

Är en Dirt eller MTB att föredra? Blev lite småkär i Dirt då dom ser robusta ut.

Ni kanske även vet någon som säljer en schysst beg cykel i skåne helst Malmö eller Kristianstad och allt där emellan

Tackar så mycket i förhand.

Tjenare crossi.

Du får nog lite mer pengar om du skall ha en bra cykel. Tyvärr är det mest gamla cyklar som kostar under 4000:-. Om du skall köra stig och upp till 6 mil skulle jag nog lägga lite mer pengar.

En dirt är tyngre. Satsa på en MTB istället i storlek kanske L eftersom att du är lång. Man kan alltid gå in på canyon.com och kolla deras rekomendationer vad som gäller storlek. Då skriver du in dina mått, så berättar de vilken storlek som passar. Sedan är det bara att söka på nätet.

Mvh

Det är mer än cykel du behöver, slangar, verktyg, hjälm, gärna cykelbyxor, handskar.
Med 1400;- lär du bara hitta lik tyvärr ;-/

Shindou skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är mer än cykel du behöver, slangar,
> verktyg, hjälm, gärna cykelbyxor, handskar.
> Med 1400;- lär du bara hitta lik tyvärr ;-/

En cykel och en hjälm. Mer behöver du garanterat inte! Uppstår det problem får du helt enkelt lösa det då.. det verkar vettigast med tanke på din ekonomiska situation.

Lägg ut en köpesannons här på happy.

/G

Tillbaka
Topp