Hjälp med pris för en Merida Big Nine 7000 inköpt 2016

Emmaryve

Medlem
Hej!
Precis som rubriken lyder vill jag sälja min Merida Big Nine 7000 (2016) och behöver hjälp med vilket pris som kan vara lämpligt.

Jag har varit borta från cykelvärlden länge och kommer inte ihåg vad jag köpte den för. En snabb googling visar att en likande cykel fast i köpt 2020 säljs för 16.000.

Någon här som kan ge mig en liten fingervisning? Jag tänker att 6000 sek kanske kan vara ett rimligt pris?

Tack på förhand!
Emma

Lägg ut den som "Perfekt cykel för CykelVasan" på t.ex. Facebook.
Sänk priset i omgångar tills någon nappar.

Saker som talar för högre eller lägre pris:
* När komponenter i drivlinan byttes senast, kedja, kassett, framdrev, vevlager, etc
* När gaffeln servades senast
* Om du efter-monterat dropper post eller ej
* Trötta originaldäck eller nya fräscha?

Den happykorrekta åsikten är nog att den är hopplöst omodern med dagens mått mätta med sina:
* HTA 70,5
* STA 70,5
* Reach 416 i 19"/large
* 2x växlar

Problemet är att alla cyklars värde över tid konvergerar och kostar efter ett tag mer eller mindre samma oavsett nypris.
Ganska fort faller de under "jag kan lika väl behålla den för jag får så lite för den"-tröskeln.

Graf bara för att visa vad jag menar, läs inte in för mycket i de faktiska siffrorna.

1720946694852.png

Har du en bild så kanske vi kan avgöra ungefärligt skick på den?

Ett tips är att tvätta den och ta bra genomtänkta bilder. Det gör iaf mig betydligt mer benägen att klicka på annonsen och du borde kunna få lite mer för den.

Problemet är att alla cyklars värde över tid konvergerar och kostar efter ett tag mer eller mindre samma oavsett nypris.
Ganska fort faller de under "jag kan lika väl behålla den för jag får så lite för den"-tröskeln.

Graf bara för att visa vad jag menar, läs inte in för mycket i de faktiska siffrorna.

Visa bilaga 711865
Tack för svar! Cyklar har inte det bästa andrahandsvärdet, framförallt inte när den har några år på nacken.

Tillbaka
Topp