hjälp med prisuppskattning?

Justera först det angivna priset med 20-50% avdrag, som alltid med höga överdrivna Blocket-priset. Cykeln är komplett så de extra FSA-vevarna tillför ingenting och känns bara onödigt att få med. Skippa dem och dra av 4500-6000kr (värdet enligt säljaren själv) från priset. Då har du en ungefärlig nivå vad du kan bjuda :-)

Det är alltid svårt att acceptera, men cyklar rasar i värde de första åren. Och så sent som 2006 var ramar helt i kolplast dyra och nästan lite exotiska, nu är det vardagsmat på en helt annan prisnivå.

Detta är vad jag förstår en blandmaterialram från 2007.

Sadelstolpe i karbon betyder inget - jag bytte min till en i alu och fick en mycket snyggare och även klart lättare stolpe.

Det verkar sitta 9-delat på cykeln? Gamla DA-vevar? Gamla vevlagertypen, inte Hollowtech II? 105-bromsarna ser svarta ut, är de också gamla modellen?

Kanske är det så att han skickar med nytt styre och nytt vevparti för att det som sitter på är gammalt? Då tycker inte jag att du ska betala för det, eftersom cykeln i sitt grundutförande tycks ha fått överblivna grejor. Många gånger är prisuppgifterna svenska (eller påhittade?) och grejorna kan köpas betydligt billigare från Tyskland (såg t ex en annons med beg FSA-vevar utan vevlager på Blocket med högre pris än för nya med vevlager i Tyskland). Att slitdelar är bytta är väl självklart.

Jag tycker inte heller att du ska betala så mycket. 8000:- är max för den, även om den ser riktigt fin ut. Det finns gott om beagnade lvg cyklar och det är inte säljarens marknad.

Tillbaka
Topp