Hjälp med råd...

Ärret

Ny medlem
Hjälp med råd...
Bästa HappyMTB!

Jag är en helt vanlig kille som har ett prolem som gjort att jag helt förlorat fotfästet i tillvaron: jag samlar på aheadcaps, alltså den där lilla saken som sitter på styrstammen. Mitt samlande har tagit sådana otroliga proportioner att när jag ser en variant som jag inte har, bara måste jag ha den till varje pris, och jag sitter även uppe dag som natt och bjuder på dessa saker på olika internet-auktioner. Det har hänt att jag tagit till våld när jag sett personer på stan som haft speciella och roliga topplock på sina cyklar och flera stora cykelaffärer har portförbjudit mig på grund av att jag kanske har varit lite tjatig i mina försök att köpa det där speciella locket som bara finns på den där speciella Pegorettin eller Commencalen...

Bifogar en bild på samlingen och ber samtidigt om er hjälp med att få råd om hur jag ska ta mig ur min situation här nere på samhällets botten.

Bilagor

• aheadcaps.jpg
    aheadcaps.jpg
    79.1 KB · Besök: 23
Hjälp med råd...
Tjena!

Hahaha.... Jag vet vem du är.. Jag har en som du vill ha, det har du sagt innan..

btw.. att du inte har en Niner för ölkapsyler är ju pinsamt..

har ett tag kvar innan min samling blir i den där digniteten, fick göra mig av med en blå club roost då vi behövde den til mercabussen..

Hjälp med råd...
Giant har han redan ju...

Helt ärligt om du nu e allvarlig så prata med en psykolog, om det e ett skämt inför julen så är det en bra samling.

Lycka till!

Hjälp med råd...
Ärret skrev:
-------------------------------------------------------
> Ge hit den nu! Vilken är det förresten?

Tjena!

Den i titan.. Om minnet inte ballat ur helt så disskuterade vi detta på Lion för något år sen..

Förövrigt så passar den så bra i min samling så att jag inte vill släppa den..

Senast redigerad av en moderator:
Hjälp med råd...
> Bifogar en bild på samlingen och ber samtidigt om
> er hjälp med att få råd om hur jag ska ta mig
> ur min situation här nere på samhällets botten.

Skaffa en flickvän. Du kommer då att botas i fyra steg.

1. I jämförelse med mysigt sällskap i en varm säng kommer Ebay kännas ganska blekt
2. Att ha en kvinna vid din sida kommer att ge dig status bland dina, troligtvis, nördiga vänner
3. Goda middagar, biobesök, presenter etc kommer att dränera pengar från din hobby
4. När hon så småningom flyttar in kommer det inte längre att finnas "plats" för din samling

Du kommer att komma ut på andra sidan denna kur som en frisk och ansvarstagande medborgare. Om än något välmående kring midjan.

PS. Berätta inte om din last förrän hon har sagt att hon älskar dig. Risken är annars att det naturliga urvalet får styra och hon väljer en genetiskt dugligare hanne. DS

;)

Senast redigerad av en moderator:
Hjälp med råd...
bigmollo skrev:
> Aron, tjejer är kul en vecka.

Går man inte över till killar sen?

Hjälp med råd...
Ville skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Aron, tjejer är kul en vecka.
>
>
> Går man inte över till killar sen?

Nä, ebay. =O

Hjälp med råd...
bigmollo skrev:
> Ville skrev:
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Aron, tjejer är kul en vecka.
> >
> >
> > Går man inte över till killar sen?
>
>
> Nä, ebay. =O

Fan, så nu måste man börja samla på saker. Jag samlade på frimärken i en vecka en gång i tiden. Sen gav jag bort skiten.

Hjälp med råd...
Tack Aron för alla goda råd. Jag har i och för sig redan en tjej men hon har åkt till sina föräldrar över julen så då passar jag på att "komma ut" som den aheadcapjunkie jag är.

Skogling, de röda kommer Gary Fisher. Det står "all work and no play is no good at all" på dem. Slutligen: jag säljer dem aldrig, men kan kanske byta en mot sådana där fina svarta flaskställsskruvar du har på din Giant?

Hjälp med råd...
Ärret, du verkar ju (som Stalle skulle ha uttryckt saken) heeeelt sjuk i huvudet!

Det här är ju för övrigt en av de stora fördelarna med internet om man skulle råka ha lite att göra någon dag: att sitta och kritisera sig själv.

Hjälp med råd...
Ärret skrev:

> Slutligen: jag säljer dem aldrig, men kan kanske
> byta en mot sådana där fina svarta
> flaskställsskruvar du har på din Giant?

Ha ha ! Du var mig en observant jävel ! Och som av en händelse så kanske R kan bistå med svarta saker.... ;o)

Hjälp med råd...
bigmollo skrev:
> Aron, tjejer är kul en vecka. Styrstamspluppar
> håller i längden. :)

Och bärt av allt, de ändrar inte form med tiden heller. Du ser vad du får ;)

/C

Hjälp med råd...
R skrev:

> Det här är ju för övrigt en av de stora
> fördelarna med internet om man skulle råka ha
> lite att göra någon dag: att sitta och kritisera
> sig själv.

Tjena!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

Årets bästa happyinlägg..

Hjälp med råd...
Det värsta är att han har en alu-kapp till Syncros Cattlehead som han visar upp. Du, folk kan söka upp dig och rånmörda dig för den!

Å ärligt Ärret... Du verkar ju var helt otroligt dum i huvvet!

Stalle

Hjälp med råd...
Jag tycker inte Ärret är dum/sjuk i huvvet. Tycker han verkar skön =) Men om han är seriös så finns det hjälp att få. Kognitiv Beteende Terapi är grejjen serru.

"E man inte lite knäpp så e man inte intressant" =)

Hjälp med råd...
Morfum skrev:
> Kognitiv Beteende Terapi är grejjen serru.

Hur funkar det?

Först exponeras R:et för någon enstaka stem-cap som han redan har. När han kan vistas nära sådana kan man trappa upp det till dussincaps som han inte har, kanske från en Monark.

Sen trappar man upp det tills han slutligen står inför den ultimata stem-capen och säger: "Jaha?"

F.ö. saknar han nog främst den stem-cap som satt på den Norco Kneecap hade analsex med. *ryser vid minnesbilden*

Hjälp med råd...
the_TnT skrev:
> Morfum skrev:
> -----
> > Kognitiv Beteende Terapi är grejjen serru.
>
> Hur funkar det?
>

En smart snubbe/snubba får dig att inse att ett problem inte behöver vara ett problem utan snarare en något du kan leva med och må bra över utan negativa konsikvenser. Typ.

Hjälp med råd...
Ärret skrev:
> Tack Aron för alla goda råd. Jag har i och för
> sig redan en tjej men hon har åkt till sina
> föräldrar över julen så då passar jag på att
> "komma ut" som den aheadcapjunkie jag är.
>

Du vet väl att samlandet av aheadcaps är första steget mot grövre missbruk?

Det börjar oskyldig med att du samlar aheadcaps lite då och då på helgerna. Men innan du vet ordet av har du börjat samla på navkapslar flera gånger i veckan. Du umgås bara med kompisar med samma intressen och börjar ta avstånd från din familj. Under det här stadiet börjar du också ljuga och stjäla för att kunna finansiera ditt missbruk. Därifrån brakar det raskt vidare och du börjar sälja din kropp för att få råd att samla på kvarnstenar!

Sluta medan tid är, innan du ligger där i rännstenen med en kvarnsten runt halsen och rumpan i vädret.

Say no to caps!

Hjälp med råd...
Aron skrev:

> Say no to caps!

Är Caps Lock samma sak som antabus för aheadsetcap-samlare?

Hjälp med råd...
Morfum skrev:
> Kognitiv Beteende Terapi är grejjen serru.

Visst, men min skrotsamlarmani har den där terapin inte klarat ut på 4 år ;D

> "E man inte lite knäpp så e man inte intressant" =)

Det där försöker jag intala mig varje dag. Fast nu har trots att jag inte är "kryssad" iofs papper på att jag är riktigt klok. Jag får hoppas man kan vara lite knäpp trots att man är riktigt klok.

:)

Tillbaka
Topp