Hjälp med storleken!!!

mr_x

Ny medlem
Hjälp med storleken!!!
Är i valet och kvalet att köpa en Scott Scale 29 Elite 2011 till "mellandagspris" MEN den finns bara i storleken Large och jag är 191 cm (med ganska långa ben). Finns det någon i min längd där ute som kör med Large och som det funkar bra för?

Alternativet är att köpa en Scott Scale 29 Comp XL 2012 för samma peng men det känns lite surt ;-)

Tacksam för snabba tips!

Hjälp med storleken!!!
Kan tillägga att jag är en entusiastisk återfallscyklist (typ nybörjare) om det gör det lättare att svara på frågan på detta GLADA forum ;-)

Trodde nog att hjälpsamheten skulle vara lite större här... (OBS, är lite ironisk men med glimten i ögat - så man inte blir bannad på första inlägget)

Hjälp med storleken!!!
Att tala om vilken modell det gäller i rubriken kanske hjälper. Nu skulle det kunna vara storleken på vad som helst. Förr eller senare får du nog hjälp av någon som kan modellen.

Hjälp med storleken!!!
Det där med Comp eller Elite har nog ingen större betydelse, viktigare att storleken blir rätt.

Provcykla båda, tänk på att en cykel som känns ok ute på parkeringen ofta känns för stor ute i skogen.

Innerbensmåttet brukar vara bra att ha koll på.

Enligt deras geometritabell så kan det fungera med båda, (fast det lutar nog åt en XL)
kolla på "size chart"
http://www.scott-sports.com/us_en/product/10040/55514/217951

Sen påverkas valet av vilken sorts cykling man vill hålla på med:

Motionscykling på grusvägar = större storlek.
Teknisk cykling på stigar och i skogen = mindre storlek.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp