Hjälp med styrlager Gambler

wettex

Medlem
Jag har en Gambler Dh20 2010 vars styrlager är helt slut. Jag jagar nu ett nytt men varken jag eller de jag pratat med blir klok på vad jag ska ha för lager. Är det någon som har erfarenhet av cykeln och kan tipsa om vad som gäller?

Specen anger: FSA Orbit E 1.5R, så det är modellen om det inte är bytt efter den blev uttagen.

Med andra ord: verkar vara 1,5" (55mm) rör i ramen som du troligen behöver köra ett snarlikt reducerset i. Om det inte är bytt sedan den var ny så langa i ett reducerset med cartridgelager istället för de där kulringarna.

Edit: stavning.

Senast ändrad:
Hm, 1,5 tum är väl inte 55 mm!? Jag har mätt lagren och de verkar vara 50 mm el. Ev. 49. Gaffelrörets diameter tror jag ska vara 1 1/4 nere och 1 1/8 uppe. Dessa lager verkar dock vara ovanliga.

Jag kanske var otydlig, ditt styrhuvud är gjort för 1,5" gaffelrör, styrlagret som sitter i är ett 55mm OD-lager. 55mm på utsidan, insidan av ramen (styrröret) är då ungefär 49,5mm.

Kika på denna länken och se om det ger lite klarhet: http://www.fullspeedahead.com/products/436/Orbit-E-15R

Gambler 20 av 2010 års modell levererades med en RS Boxxer, den gaffeln har ett 1-1/8" styrrör.

Tillbaka
Topp