Hjälp med val av 1x drev

Hjälp med val av 1x drev
Hej!
Håller på att bygga ihop en cykel, tänker köra mestadels på asfalt och plant,hade tänkt ha 11-32 kassett men funderar på drevet fram, vill kunna cykla fort, behöver jag en 50 tandad eller är det överdrivet?

Då jag har 104 bcd och 1x behöver jag ett narrow wide drev vilket jag knappt hittar i 44T +, hittade dock detta på amazon som går upp till 52T

Någon som har någon erfarenhet eller tror ni man kan köpa detta??
Mvh
André

Hjälp med val av 1x drev
Jag kör med 44T drev till 10-36 kassett och tycker det funkar bra till landsväg. Möjligt att du vill gå upp till 46T eller 48T om du har 11T som minsta drev på kassetten? När det gäller att hitta drev till 104 har jag dålig koll. Jag köpte mitt från Wolf Tooth till Sram 8-bolt direct mount vevparti men ser ut som att de inte har så stora till 104 tyvärr.

Hjälp med val av 1x drev
Kan också vara värt att dubbelkolla hur stort drev du kan ha på din ram. I mitt fall var 44T största men har ingen aning om vilken ram du har :)

Hjälp med val av 1x drev
Hej!
Håller på att bygga ihop en cykel, tänker köra mestadels på asfalt och plant,hade tänkt ha 11-32 kassett men funderar på drevet fram, vill kunna cykla fort, behöver jag en 50 tandad eller är det överdrivet?

Då jag har 104 bcd och 1x behöver jag ett narrow wide drev vilket jag knappt hittar i 44T +, hittade dock detta på amazon som går upp till 52T

Någon som har någon erfarenhet eller tror ni man kan köpa detta??
Mvh
André
Hur snabbt vill du kunna cykla? Med 28" och 90 i kadens kommer du att kunna cykla i 45 km/h med 44T och 54 km/h med 52T.
1712846985925.png

Källa:
https://www.gear-calculator.com/?GR...B2=52&RZ2=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF2=2102

Edit: Hoppsan, ser att tråden är från 2020 så TS har förmodligen redan löst problemet. Kul iaf. att se vilken skillnad det blir med olika kedjehjul.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp