Hjälp med växelförare!

LinusT

Ny medlem
Hjälp med växelförare!
Hejsan , det är så att jag ska köpa växelförare till min växel som redan satt på cykeln , jag vill har såna växelförare som är integrerad i bromshandtaget , det ska alltså sitta på bockstyre , men jag hittar bara 10e stegade växelförare , och jag har åtta drev bak , går det att använda de med 10 ?

Hjälp med växelförare!
Antar att det är växelreglage du menar? Kort svar: nej, du kan inte använda reglaget för 10-delat.

Men, vad är det för bakväxel som sitter på cykeln? hur har du det för framväxeln?

Hjälp med växelförare!
Grejen är det att jag har en äldre cykel , med en äldre växel från campagnolo /: så det är lite klurigt att hitta grejer .... och den främre växeln behöver jag också reglage till, där är det två drev så det bör väll vara lättare att lösa ?:)

Hjälp med växelförare!
Så det är beggat som gäller alltså /: damn . Lättaste skulle vara att göra cykeln SS , men skulle vara kul å fixa den såklart !

Hjälp med växelförare!
Vore det inte för att hubben skiljer mellan Campa 8-delat och 9/10/11-delat så hade det ju gått gå upp till nyare växlar. Det är ju hub, vevparti och reglage som kostar.

Tillbaka
Topp