Hjälp mig hitta rätt cykelstöd!

Singlespeeder

Aktiv medlem
Hej!

Jag är ägare av en elops 920 cykel som är en snabbare cykel från Decathlon. Eftersom Decathlon lämnat Sverige så ville de inte svara på produktfrågor kring cykeln då de ändå inte vill skicka något hit…

Jag har till cykeln köpt en cykelkärra som jag fick hittat i en annan forumtråd här (tack!). Jag har därför nu letat efter ett cykelstöd till cykeln så jag kan ställa den här och där, gärna på gräs vid stranden liksom.

Var på två cykelaffärer varav ingen kunde hjälpa mig då bromsklossen är fastsvetsad på bakarmen. Den ena var till och med avhysande och sade att ”du får väl googla som alla andra pojk” haha. Dit går jag inte igen…

Väldigt svårt att veta vad jag ska beställa då jag inte hittat några trådar om denna cykel då den är relativt ovanlig. Jag lägger in lite bilder på om någon har förslag på vad jag kan beställa för cykelstöd, möjligtvis något man kan sätta i mittenpartiet?
tempImagePizrdj.jpg

Bilagor

• tempImagetATgMV.png
    tempImagetATgMV.png
    1.7 MB · Besök: 86
  • tempImageNB9k1h.png
    tempImageNB9k1h.png
    1.5 MB · Besök: 103
  • tempImageNxlGsI.png
    tempImageNxlGsI.png
    2.1 MB · Besök: 96
  • tempImagewSVLBP.png
    tempImagewSVLBP.png
    2.6 MB · Besök: 103
Hittat en bild på liknande cykel, men kanske man kan ha något mer centralt, mer stabilt? Några idéer var man kan beställa? Jag är verkligen kass på att googla

Bilagor

• e2da1663-86a8-4897-92c4-ecbf026e0b43.jpg
    e2da1663-86a8-4897-92c4-ecbf026e0b43.jpg
    130.4 KB · Besök: 115

enda stöd jag vet om som går montera på din typ av ram är de ovan

ett centralstöd eller liknande som är monterade precis bakom vevpartiet går inte få dit du har för lite utrymme där

enda stöd jag vet om som går montera på din typ av ram är de ovan

ett centralstöd eller liknande som är monterade precis bakom vevpartiet går inte få dit du har för lite utrymme där
Tack, jag misstänker att det är så.

Jag har ett sånt här på min cykel. Funkar OK. Skulle dock lägga nån gammal cykelslang emellan för att skydda ramen. Samt lite locktite på skruvarna för att slippa skruva åt hela tiden.

Hittat en bild på liknande cykel, men kanske man kan ha något mer centralt, mer stabilt? Några idéer var man kan beställa? Jag är verkligen kass på att googla

Placeringen av stödet på den bilden tycker jag funkar bra. Tycker det ger en bra balans, speciellt om man har lite packning.

Har en gravel/touring med fäste för allt, t.o.m. för stödet, fanns ett till just den modellen (Trek 2014 CrossRip LTD). Stödet sitter typ som på bilden. Om man inte har ett stöd med två ben tycker jag snarare att det blir obalans med ett vid vevpartiet.

Som bonus kan man snurra pedalerna utan att det tar i stödet när man har den stående.

Placeringen av stödet på den bilden tycker jag funkar bra. Tycker det ger en bra balans, speciellt om man har lite packning.

Har en gravel/touring med fäste för allt, t.o.m. för stödet, fanns ett till just den modellen (Trek 2014 CrossRip LTD). Stödet sitter typ som på bilden. Om man inte har ett stöd med två ben tycker jag snarare att det blir obalans med ett vid vevpartiet.

Som bonus kan man snurra pedalerna utan att det tar i stödet när man har den stående.
Tack! Jag lär få hem det från clas ohlson när som helst. butiken var tydligen av mindre variant så de jobbade med att beställa hem grejer... Jaja, två cykelbutiker och en IRL butik med internetbeställning senare, så kanske jag får mitt cykelstöd till slut. Tur att man hade hela dagen ledigt. :cool:

Tillbaka
Topp