hellyhansson
Ny medlem
Hjälp mig välja Cyclocross från Rose.
Hejsan alla!
Fick min MTB stulen i höstas så är dags att köpa nytt nu när våren kommit och nu är jag inne på att köpa en Cyclocross istället, och då en modell från Rose som jag hört mycket gott om.
Det jag ska ha den till:
* Pendla till jobbet 4mil t/r på lite halvkass asfalt och ca 1km grusväg. Ej vintertid. Minimalt med stadstrafik.
* Köra träningspass på asfalt och grusväg. Har ej tävlings ambitioner förutom möjligtvis cykelvasan och vätternrundan i framtiden.
* Myscykla på sommarkvällarna med flickvännen.
Modeller jag kikar på är 'Rose Pro DX Cross-2000' och 'Rose Pro DX Cross-3000'.
Vilken utav modellerna tror ni på utifrån mitt användningsområde?
Har spart pengar en längre tid och öronmärkt dom just till en rejäl hoj som jag ska ha ett bra tag. Vill inte köpa något som jag känner att jag växer ur efter en kort tid eller en modell med dåliga komponenter som man inte kan lita på. Men självklart så betalar jag gärna så lite som möjligt om jag ändå inte kommer märka skillnad mellan modellerna.
Och vad för typ utav däck borde jag satsa på?
Uppskattningsvis så kommer jag cykla 80% asfalt och resten grusväg.
Tack på förhand :)
/ Hans
Fick min MTB stulen i höstas så är dags att köpa nytt nu när våren kommit och nu är jag inne på att köpa en Cyclocross istället, och då en modell från Rose som jag hört mycket gott om.
Det jag ska ha den till:
* Pendla till jobbet 4mil t/r på lite halvkass asfalt och ca 1km grusväg. Ej vintertid. Minimalt med stadstrafik.
* Köra träningspass på asfalt och grusväg. Har ej tävlings ambitioner förutom möjligtvis cykelvasan och vätternrundan i framtiden.
* Myscykla på sommarkvällarna med flickvännen.
Modeller jag kikar på är 'Rose Pro DX Cross-2000' och 'Rose Pro DX Cross-3000'.
Vilken utav modellerna tror ni på utifrån mitt användningsområde?
Har spart pengar en längre tid och öronmärkt dom just till en rejäl hoj som jag ska ha ett bra tag. Vill inte köpa något som jag känner att jag växer ur efter en kort tid eller en modell med dåliga komponenter som man inte kan lita på. Men självklart så betalar jag gärna så lite som möjligt om jag ändå inte kommer märka skillnad mellan modellerna.
Och vad för typ utav däck borde jag satsa på?
Uppskattningsvis så kommer jag cykla 80% asfalt och resten grusväg.
Tack på förhand :)
/ Hans