Hjälp mig välja mellan två pannlampor

jocke_tuffing sa:
Kan nån ge mig ett kvalificerat tips om vilken av dessa två lampor som är ett bra köp?

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-high-power-2-led-lamp-r-2000-st-430299/wg_id-304

eller

https://www.xxl.se/magicshine-ms-628-3200-multi-multilampa/p/1124406_1_style

Om någon har ett annat tips i sub 1500 kronorsklassen mottages det gärna.

Tack på förhand.

Fjärren till MS lampan är faktiskt riktigt användbar imo! För övrigt skulle jag lägga till 200 och få paketet med ett extra batteri, baklampa och väska (köpte själv det paketet). Jag är grymt nöjd med min MS, men så har jag ingen erfarenhet av den andra iof.

Kör en ms precis inhanlad på xl. Men den på 2k lumen med väska. Rikgit bra smidig och känns kvalité. Bara haft en kort premiäetur än och den gick kalas!

Skall du ha den på allmänna vägar så skall du ha den från Duskland så slipper du blända allt och alla.

HåkanC sa:
Luzen sa:
Skall du ha den på allmänna vägar så skall du ha den från Duskland så slipper du blända allt och alla.
Nja, Radon-lampan är inte StVZO-godkänd. Så här står det på sidan
StVZO (Deutschland) NICHT zugelassen!

/Håkan
Ajdå, kollade lite slarvigt och såg loggan men är ju så dålig på tyska. Då skall du ta den andra så klart!

Nja men alltså jag vill ju blända folk. Den ska vara stark som tusan!

Man blir ju lite orolig när magicshine hävdar 3200 lumen men för halva priset av övriga lampor.

jocke_tuffing sa:
Nja men alltså jag vill ju blända folk. Den ska vara stark som tusan!

Man blir ju lite orolig när magicshine hävdar 3200 lumen men för halva priset av övriga lampor.

Dom har hävdat 5000 på samma lampa (när jag köpte den). Att dom skulle typa om den, men ändå överskatta lumen-värdet känns mindre troligt, men vad vet jag. Det enda jag kan säga är att den är betydligt starkare än många andra lampor ute i skogen, och även på de lägre lägena helt klart stark och bred nog i sitt ljus.

Tillbaka
Topp