Hjälp mig välja mtb!
Har efter över 10år som aktiv motocross/enduro-förare börjat inse att kroppen inte riktigt vill vara med längre och behöver därför ett sabbatsår från crossen. Intresset för cyklar har alltid funnits då jag cyklade mkt BMX i unga år innan motorerna tog över helt.
Så därför har jag nu tänkt att jag ska skaffa mig någon form utav mountainbike, var först inne på en ren downhill-hoj men tror inte den kommer bli nyttjad till fullo då jag bor inne i Stockholm.
Har kikat en del på Enduro/all mountain nu på senaste och bestämt mig för att det är en sådan jag ska ha! Men vilken?
Kommer bli mest cykling i Hellas och Hammarbybacken men vill även kuna åka upp till järvsö då och då utan att göra bort mig.
Har i första hand tänkt mig köpa begagnat. Har en budget mellan 10-20.000
Hur mycket fjädringsväg behöver jag? Storlek på hjul? m.m m.m
/G
Så därför har jag nu tänkt att jag ska skaffa mig någon form utav mountainbike, var först inne på en ren downhill-hoj men tror inte den kommer bli nyttjad till fullo då jag bor inne i Stockholm.
Har kikat en del på Enduro/all mountain nu på senaste och bestämt mig för att det är en sådan jag ska ha! Men vilken?
Kommer bli mest cykling i Hellas och Hammarbybacken men vill även kuna åka upp till järvsö då och då utan att göra bort mig.
Har i första hand tänkt mig köpa begagnat. Har en budget mellan 10-20.000
Hur mycket fjädringsväg behöver jag? Storlek på hjul? m.m m.m
/G