Hjälp mig välja!

Hjälp mig välja!
jag skulle nog ta marinen, inte mycket bättre gaffel osv. men den har för nästan samma pris skivor (av helt okej märke o modell) + att det är en svensk butik.

Hjälp mig välja!
Jag funderar också starkt på att köpa en Palisades Trail... Efter allt man har läst om att det ska vara en väldigt prisvärd cykel i alla trådar här på happy. Det ända jag ser som en nackdel är att veta vilken storlek man ska beställa. Har en 18" Cykel pro som känns större än min 20" Merida så jag vet inte riktigt vilken storlek jag ska beställa. Lutar dock åt en 18,5". Jag är 190 cm lång.

Hjälp mig välja!
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> oDBro: Ring Billy G! Han har koll och kan hjälpa.
> Kika även på storlekstabellen på Cykelnettos
> hemsida, den ger en fingervisning.
>
> /Muerto
> Jag är typ som Jesus, fast istället för att vara
> människofiskare fiskar jag inlägg.

Thnx

Hjälp mig välja!
Fråga bruse vad han tycker om scott's fram gaffel(dämpar gaffel blir stel gaffel)...
Annars inget fel på den.
Marin är det många som har köpt och är nöjda med.

Hjälp mig välja!
Tack för svaren. Jag kanske borde ha skrivit att jag inte ska beställa Scotten från England, länken är bara för att det ska vara lätt att kolla specen, så den faktorn behöver inte tas med i beräkningarna.

/bomba

Hjälp mig välja!
Lekeberg, du har fel! Lätt att ha det med mjuka, subjektiva värden så det är inget att skämmas över ;-)
Tampicon är snygg (-03 och -04) men -05 är hiskeligt äckel-päckel-vrål-spy-ful. Å hör sen!
Skivbromsarna gör valet lite enklare. Marin-hojen alla gånger m.a.o! Men byt gaffel till en MX Comp eller nåt.

=)

Hjälp mig välja!
Plumse, märkte du att du sa emot dig själv? Om något är subjektivt är det ju min åsikt. Om du tycker den är fel har jag svårt att gå med på att din bedömning fortfarande är objektiv. ;-)

04-Tampicon är fortfarande ful. :@

Gaffeln ska bomba absolut inte byta. Kör den tills du tröttnar på den och sälj till nån som inte har så höga krav.

Hjälp mig välja!
Vaddå?!?!? Skall man behöva vara konsekvent nu också?!?
Jodå, det kan tyckas vara en motsägelse men det är det inte om du läser en gång till. Marinen är fulare men bättre specad, därav mitt val. Du har en bra poäng där ang gaffeln. Att köra lite på fulgrejor och sedan sälja dem vid en uppgradering kan bli en ganska bra affär. Det finns alltid någon som behöver en enkel begagnad gaffel. Misstänker dock att man ganska snart tröttnar på orginalet så varför inte beställa både en cykel och en gaffel...?

tjillevippen =)

Tillbaka
Topp