Hjälp nytt kolfiberstyre

Damzix

Medlem
Hjälp nytt kolfiberstyre
Hej!

Har en Specialized Tarmac SL7 Comp 105Di2 och vill byta ut styret till ett Aero kolfiberstyre men är lite osäker på vilken jag ska köpa?

Mina mått idag
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp

Vill ha helt integrerat

Styrstammen bytte vi ut vid bikefit så det är 2 cm längre än originalet

Vill gärna ha så nära det jag har idag i dimensionerna som möjligt, har ni några tips?

Bilagor

• IMG_4803.webp
    IMG_4803.webp
    263.8 KB · Besök: 72
Hjälp nytt kolfiberstyre
Vad är det du är osäker på? Är väl bara att läsa måtten på det styre du är intresserad av och se om det matchar inom vilka toleranser du anser godtagbara…?

Vet inte vilka modeller du tittar på men skall det bli en snygg övergång till styrlagret så är det nog bara Specialized original eller något kinesmärke som själva tillverkar spacers just för SL7/SL8 som gäller. Kan inte minnas att jag sett några västerländska märken som tillhandahåller spacers för annat än sina egna "system".

Skulle absolut inte våga handla random styre på AliExpress men det finns flera välrenommerade kinesmärken och återförsäljare. Kan rekommendera att handla av Panda Podium, de säljer bara grejer de testat själva och jag har inte åkt på några extra kostnader (tull/moms) vid beställning från dem.

På min egen landsvägscykel sitter en Farsports F1X cockpit.

Hjälp nytt kolfiberstyre
Köp ett Roval hel integrerat med exakt samma mått som du har nu på stam och styre. Lär ju vara rätt lätt för Specialized store att hjälpa till med.

Senast ändrad:
Hjälp nytt kolfiberstyre
Jag hade inte gjort det. Byt styret om du vill ändra på något där du märker skillnaden. Kör själv al-stam och cf-styre på SL8 för maximal flexibilitet.

Hjälp nytt kolfiberstyre
Hej!

Har en Specialized Tarmac SL7 Comp 105Di2 och vill byta ut styret till ett Aero kolfiberstyre men är lite osäker på vilken jag ska köpa?

Mina mått idag
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp

Vill ha helt integrerat

Styrstammen bytte vi ut vid bikefit så det är 2 cm längre än originalet

Vill gärna ha så nära det jag har idag i dimensionerna som möjligt, har ni några tips?
Hej!
Varför inte behålla styrstammen och istället köpa till ett S-Works Aerofly styre? Billigare och enklare att uppdatera/anpassa längre fram:
thumbnail_IMG_0747.webp

Anders

Hjälp nytt kolfiberstyre
Jag kör Avian Falcon II på både min landsvägshoj och gravelhoj, båda Wilier.
Har även kört en hel del med aerobar monterad.
Det finns anpassade spacers till en mängd olika ramar bl.a. Tarmac SL7, inte alla är listade på deras sida så då får man fråga. Dessa ingår vid köp av styre.
Finns hos Panda Podium men jag beställde direkt från deras egna sida och betalade med paypal, ingen tull/moms. Fick också mycket bra service där, svarade snabbt på frågor även efter leverans.
Jag tycker att de känns och ser välgjorda ut (till skillnad från det Ryet styre som jag tog hem och inte vågar använda till annat än min zwift cykel).

Tillbaka
Topp