Hjälp o råd med köp av mtb

jpekstrand

Ny medlem
Hejsan!

Mitt första inlägg här :-) Jag har precis bestämt mig för att börja motionscykla igen efter ca 15 års uppehåll. Dock har jag inte så mycket pengar så jag har troligtvis bestämt mig för en cykel i 5000:- klassen, nu vill jag bara höra vad ni säger om den:

http://www.tcmcykel.se/corratec-xvert-motion-2011-p-1520-c-206.aspx

Undrar även ifall ni vet om det är fel bild eller fel i specsen, är ju skivbromsar på bilden o står fälgbromsar på hemsidan.

Tack på förhand för input :-)

+1 på skivbroms och +1 på Specialized.

Första pga = Jobbigt att uppgradera annars.

Andra pga: Vet inte någor om Corratec men gaffelvinkeln ser brant ut, och Spec ramen känns mer värd att bygga vidare på även om den har 8-delat.

Tack så mycket för tipsen/råden :-) Nu har jag dock helt plötsligt fått andra tankar o som det ser ut nu kommer det bli en 29er i 10-15 tusen kronors klassen.

Någon som har några tips? Funderar på TREK eller Specialized, vad säger ni?

Tack på förhand.

Kolla även andra märken som Radon och Cube från bike-discount.de eller Canyon eller Rose... Mycket cykel för pengarna där... kolla runt i forumet på andra trådar liknande denna, där kan du hitta mycket nyttig info.

Men gällande din budget som ökat lavinartat kan du hitta mycket fin cykel för dom pengarna, lycka till :)

tack :-)

jo, jag har tänkt om lite gällande budgeten. Känns som det blir billigare i längden att satsa på en ordentlig cykel från början.

Nu har jag hittat tre cyklar som jag funderar mellan:

Cube Reaction GTC Pro

Specialized stumpjumper

Cube LTD SL

Vilken tror ni ger mest för pengarna?

Tillbaka
Topp