Hjälp runt östersund? Nytt bakhjul.
Håller på att köra land och rike runt. Är på väg hem från Nordkap. Gjorde ett snabbstopp för att byta kedja. Noterade då detta:
Sprickor runt nipplarna i bakhjulet, hela varvet runt på drivsidan, vissa värre än andra.
Råd, tips? Det är fem-sex mil till Östersund, längs med E45. Cykelbutiker som kan hjälpa till? Någon lokal hjälte? Cykel är ju fullastad, vem vet hur länge jag kört med detta, men känns livsfarligt att köra vidare.
Vad behöver man tänka på när man köper nytt hjul? Säljer folk bara hjul? Haha, detta var inte ett av alla tänkbara haverier jag hade med på kartan.
vitusbikes.com
Sprickor runt nipplarna i bakhjulet, hela varvet runt på drivsidan, vissa värre än andra.
Råd, tips? Det är fem-sex mil till Östersund, längs med E45. Cykelbutiker som kan hjälpa till? Någon lokal hjälte? Cykel är ju fullastad, vem vet hur länge jag kört med detta, men känns livsfarligt att köra vidare.
Vad behöver man tänka på när man köper nytt hjul? Säljer folk bara hjul? Haha, detta var inte ett av alla tänkbara haverier jag hade med på kartan.
Vitus Substance 2 Gravel Bike Microshift (2022)
The Vitus Substance loads your ride with freedom and choice. It expands your world, opening up new possibilities to ride and explore where otherwise you might not have looked. Unshackled from the same old routes, each ride reveals new ways ahead, like a fresh map - that bridleway to...