*HJÄLP* Stulen MTB (White XC275 Lite) i Göteborg

Brutus86

Medlem
Hej, köpte cykeln på bilden i måndags kväll i Kungälv. Säljaren visade kvitto och har hjälpt mig med ram-nummer och annat för polis och försäkring.

Fick tips om att cykelstölder lästs här tidigare och nu är jag nästan mer intresserad av att sätta dit tjuvarna än att få tillbaka cykeln.

Idag fick jag reda på att mina kollegor såg stölden igår, men allt gick så lugnt till så de trodde tjuvarna låste upp sin egen cykel, så de känns rätt genomtänkt. Både va killar i 25-30 års åldern. Ena hade brandgul varselväst och den andra var tatuerad i ansiktet och hade en tatuerad svart prick på tinningen. Detta skedde runt 12:30-12:40 på Marieholmsgatan 1-3 i Göteborg tisdagen den 11/9.

Jag slutade jobbet 14:15 och när jag kom ut va cykeln såklart borta. Jag gick mot centralen och vid en parkering ovanför Tingstadstunneln såg jag en person med gul varselväst stå med två cyklar. Båda var dock helsvarta, min var ju vit/grå. Plus att den som stod bredvid honom hade stänkskärm och flaskhållare, vilket min inte hade. Jag tänkte att hans kompis stod och fiskade vid älven och att han fixade med cyklarna, det är ganska vanligt att folk fiskar där.

Strax efter cyklar killen förbi med ena handen på sadeln på den svarta cykeln. Då ser jag att det är samma fälgar som min hade, och ramen var tejpad med svart eltejp. Hjärnan kopplade dock inte ihop detta fören han var 100 meter bort. Då började jag springa till styr och ställ stationen. Lyckas få en cykel med paffa däck, vinden låg i 120m/s rakt emot mig och när jag väl rundade buskhörnet så var han borta. Sist jag såg honom var i höjd med salutorget/gullbergskaj.

Jag misstänker att han antingen ställt den i en container i gullbergskaj eller kört in till Renova och ställt av den där vid falutorget.

Allt är såklart polisanmält och jag har även lagt till vittnet på jobbet i anmälan samt kompletterat med det jag fick red på idag.

Nu till frågan om någon här har någon koll? Det handlar bara om 2000kr, så jag går inte i personlig konkurs på detta. Men det va ett riktigt kap och cykeln va perfekt för mig. Så det känns bara tråkigt att bli av med den efter inte ens ett dygn.
Nu har jag fixat plats inte på kontoret, så nästa cykel kommer stå 2 meter från mitt skrivbord.

Om någon sett/hört eller vet något så tar jag gärna emot tips! :)

Tack på förhand / gustaf

Bilagor

• received_705721193232215.jpeg
    received_705721193232215.jpeg
    70 KB · Besök: 120
Tråkigt med stöld, men fin story! Den lilla mängden människor med ansiktsgaddningar verkar vara inblandad i mycket knas ?.
För fin cykel för att låsa ute. Kolla om den dyker upp på marketplace.

Ja tyvärr va den lite för fin för det. I alla fall med det låset jag hade. Tanken va att fixa ett mer rejält lås, men hann inte riktigt med det :(

Nu har jag fixat en parkering inne på mitt kontor till nya cykeln jag beställde från Bikester. Den ska ingen röra :)

Undrar om det var samma snubbe som jag gav en blåklocka, då han försökte sno min GT-cykel, jag och min sambo stod med husbilen i somras på skatås parkering, vaknade kl4 på morgonen av att hela husbilen dånade, idioten stod med en vinkelslip och kapade cykelstället med fel kapskiva, som tur var för den degade ihop så han fastnade, han såg aldrig den komma👊 tyvärr så han jag inte komma åt hans vinkelslip, men han drog iväg och skrek att jag skulle sluta😂😂

Tillbaka
Topp