Hjälp: Torkade tubelessdäck...

Hallisar

Medlem
Har problem med både mina landsvägs- o graveldäck. Dom sitter fast pga. limmet torkat. Hur får man enklast bort dessa? I båda fall ska ja bytta däck så behöver inte tips på att rengöra torkade däck — endast hur man kränger av dom enklast.
tack!

Samma som mina graveldäck. Ena sidan lätt andra trög. MEN. gav det lite lovin' o nu åkte däcken för hand o utan skador på fingrar.
SÅ! kompletterar med, hur rengörar man bäst sina innerfälgar från gammalt excess? Typ nåstan allt lim torkat mot däcken, men fälgbanden känns superfet... har hört sprit. Handsprit?

Samma som mina graveldäck. Ena sidan lätt andra trög. MEN. gav det lite lovin' o nu åkte däcken för hand o utan skador på fingrar.
SÅ! kompletterar med, hur rengörar man bäst sina innerfälgar från gammalt excess? Typ nåstan allt lim torkat mot däcken, men fälgbanden känns superfet... har hört sprit. Handsprit?
IPA. ( inte ölet). Funkar sådär.
Kanske kanske en ammoniaklösning? En del tätningsvätskor innehåller ammoniak som lösningsmedel.
Blötläggning i såpvatten. Efter ett par veckor går det att hjälpligt pilla av latexen med fingrarna. Kräver ett oändligt tålamod men det går.

IPA. ( inte ölet). Funkar sådär.
Kanske kanske en ammoniaklösning? En del tätningsvätskor innehåller ammoniak som lösningsmedel.
Blötläggning i såpvatten. Efter ett par veckor går det att hjälpligt pilla av latexen med fingrarna. Kräver ett oändligt tålamod men det går.
Alltså, det är typ inget lim kvar. Vill bara rengöra fälgtejpen och eventuella små bitar av latex. i övrigt ser allt rent ut — igen, förrutom att det känns väldigt fett inuti fälgbanan...

Göra rent mer än att torka lite med en trasa känns överflödigt. Ingen kommer att kunna se putsen på dina fälgbanor. :)

Tillbaka
Topp