Lervälling
Ny medlem
Hjälp! Varför voltar jag ofta över styret?
Efter en 5-6 vurpor på en 17 tums mtb, köpte jag en 18 tummare och det blev lite bättre. Jag rullar trots den något större storleken ofta över styret då framhjulet kör fast i grop eller mot hinder i halvlåga farter. Speciellt hemskt är det att man ibland inte hunnit få ur spd-pedalerna utan rullar med hela cykeln över sig. Har helt enkelt för hög tyngdpunkt alternativt att den är för långt fram? 178 cm lång med 83 cm i benmått. Sadeln relativt högt (7 cm över styret) för att få 25 graders benvinkel med pedalen i lägsta läget. Sadeln justerad så långt bak det går.
Vinklingsbart headset i översta läget så jag kommer några cm bakåt med handtagen. Igår provade jag om att vända headsetet bakåt men det blev heltokigt med balansen då armarna inte kunde hålla emot kroppstyngdens rörelse framåt i nerförsbackarna (terräng.
Kan ej cykla på bakhjulet pga tyngden för långt fram.
Slänga cykelhelvetet? eller går det att justera? Vågar knappt åka längre.
Vinklingsbart headset i översta läget så jag kommer några cm bakåt med handtagen. Igår provade jag om att vända headsetet bakåt men det blev heltokigt med balansen då armarna inte kunde hålla emot kroppstyngdens rörelse framåt i nerförsbackarna (terräng.
Kan ej cykla på bakhjulet pga tyngden för långt fram.
Slänga cykelhelvetet? eller går det att justera? Vågar knappt åka längre.