glitch
Aktiv medlem
Hjälp vevlager - BB30 / Systemsix
Har blivit dags att byta vevlager på min Systemsix.
Cannondale är ju mästare på att förvirra men som jag tolkar manualen är det alltså PF30A som ramen har. Dvs pressfit där lagren sitter i koppar och med assymetriskt vevlagerhus.
Jag använder 24mm axel vevar och har tidigare kört med reducerare man ploppar i lagret bara men när jag nu ska byta tänkte jag att jag lika gärna kan byta till ett lager för 24 mm axel och som man skruvar ihop för att minimera risken för knirr och knak.
Visst borde detta passa?
www.tradeinn.com
Eller tips på andra alternativ under tusenlappen?
Cannondale är ju mästare på att förvirra men som jag tolkar manualen är det alltså PF30A som ramen har. Dvs pressfit där lagren sitter i koppar och med assymetriskt vevlagerhus.

Jag använder 24mm axel vevar och har tidigare kört med reducerare man ploppar i lagret bara men när jag nu ska byta tänkte jag att jag lika gärna kan byta till ett lager för 24 mm axel och som man skruvar ihop för att minimera risken för knirr och knak.
Visst borde detta passa?
Token Thread Fit TF24 Serie Shimano PF30A 24 mm Vevlagerskoppar, Silver | Bikeinn
Få Token Thread Fit TF24 Serie Shimano PF30A 24 mm i Silver för 823.99 kr. Perfekt för cykling med snabb leverans. Köp Vevlager på Bikeinn!
Eller tips på andra alternativ under tusenlappen?