Hjälp vid köp av BMX 16

Awilum

Ny medlem
Hjälp vid köp av BMX 16
jag har tänkt att köpa en bmx av mindre storlek till min grabb i julklapp. Han är 7 år och liten till växten (120 cm).
Mitt problem är att jag vet ingenting om bmx-cyklar. Har hittat allt från ca 2000-4000.
Det jag skulle vilja har hjälp med är om det skiljer något mellan cyklarna på 2000 jämfört med de på 4000? Självklart gör det det men VAD är det som skiljer så man vet varför man betalar dessa extrapengar?

Exempel på cyklar jag har kollat på:

Wtp Seed 16 - 3500kr
Mongoose Pit Crew 2800kr
Mirraco Blend 16 - 3700kr
Stolen Nipper 16 2010 - 2300kr
Stolen Nipper 16 2009 - 2700kr
Blank Buddy 16 - 2200kr

Sedan en sista fråga; vilken cykel ska jag köpa om man inte bryr sig om priset?

Det kommer två grabbar till som ska ta över cykeln så jag har inget emot att betala lite bara jag vet att jag får valuta för pengarna.

Tack på förhand
MVH
Awilum

Hjälp vid köp av BMX 16
Min 7 åriga son har en Haro 16" kostade ny ca 4000.- den har hängt med i 3år nu och det bara håller . Har inte skruvat/lagat nått spec på den och min son kör hårt.
Jag skulle nog satsa på Mirraco eller WTP då dom är snarlika med Haro som har dom rätta prylarna fast i mindre format ...

På bilden är han 5År

file=99124

// svein

Hjälp vid köp av BMX 16
Tack för det snabba svaret. Jo det vill ju till att det håller för både hopp och krascher. Ska helt klart överväga de dyrare cyklarna. Vart är kortet taget? Ser ut som ett trevligt ställe att cykla på.

Hjälp vid köp av BMX 16
Awilum skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för det snabba svaret. Jo det vill ju till
> att det håller för både hopp och krascher. Ska
> helt klart överväga de dyrare cyklarna. Vart är
> kortet taget? Ser ut som ett trevligt ställe att
> cykla på.

>denna här har hatt många liv och still going strong, kommer nog efter en kosmetisk genomgång nog hitta en ny ägare när lill ponken tar steget upp till 20"..

Det är i betongparken i linköping ..

//svein

Hjälp vid köp av BMX 16
Jo, självklart. De som det står vikt på ligger runt 10 kg.

Mirraco - 9,8
WTP - 10,1
Stolen Nipper - ca 10,1

Det är självklart mycket för en som bara väger 20 själv. Men det verkar vara svårt att få tag på en lätt cykel.
Släng gärna fram förslag för jag lyckas inte hitta någon.

Tillbaka
Topp