Hjälp

jontef

Ny medlem
Hjälp
Hej på er! jag är så passa ny i denna cykelvärd så jag vet inte vad som är bra och vad som är dåligt. Har fått tillfälle att köpa en Mongoose Teocali elite(2006) för 3000kr, cykeln är i mkt fint skick. Är det något som kan vara värt att köpa in??? vill kunna variera min åkning så denna tror jag skulle passa. Vad tycker ni?? hjälp någon! :=)

Edit: inte skrika, tack!

Senast redigerad av en moderator:
Hjälp
pnkcow! det där är rena grekiskan men jag antar att det är något jag kan känna eller titta efter på plats?? är det vevpartiet som är viktigt?? Tack för svaret förresten :=)

Hjälp
Kolla när ramen och gaffeln servades sist och om kassetten, klingorna och kedjan har bytts. Det kan lätt kosta ett par tusingar om du behöver köpa och montera sådana komponenter. Men, att ägaren inte har servats gaffeln osv. behöver inte vara något dåligt. Försök att hitta nån som kan följa med och se över cykeln blir mitt råd. För 3000:- skulle jag nog ändå köpa den om bara vissa delar behöver bytas/servas.

Hjälp
Jag tycker det låter väldigt billigt. Om inte allt är helt glappt och utslitet alltså.
Vicka baksvingen(bakre "halvan" av ramen) i sidled och känn om det glappar.

Lite småfix och service är det ju värt med det priset tycker jag. Om du känner någon som "kan" cyklar så ta med dig honom/henne är mitt råd. Och känn efter om storleken är rätt.

Hjälp
Var det inte dom som gick för 7-8000 spänn på cykelringen för ett antal år sedan? Jag har en sådan ram liggandes hemma där nållagren i länkaget rostade sönder, kolla efter glapp!

Hjälp
- 27 växlar med helt ny kedje och cassette
- Heldämpad, Fox Vannilla R gäffel och Fox Float R backdämpare
- Hayes HFX-9 hydraulisk svikbromsar (fram och back)
- Shimano Rapidfire LX shifters, LX derailleurs (fram och back)

Här kommer lite mer spec om cykeln, har läst lite om denna cykel och det verkar som att det sitter andra dämpare på den som jag är intresserad av(ovan) är detta bra??

Tillbaka
Topp