hjul/däck vr

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum

hm

Aktiv medlem
hjul/däck vr
Vad är mest happy /håkan c korrekt på vr

Jag ska snitta lite drygt 43 km/h gömma mig i klungan 95% av tiden totalvikt 90 kg

Ska jag ha zipp 404 med 22 mm conti tub
Eller dura ace cl 24h med 25 mm conti

Tror jag kör på zipp hjulen för det är snyggast

hjul/däck vr
Jag röstar på Dura Ace för att "ace" låter nästan som "ass" som ju betyder "åsna" på engelska. Åsnor är kända för att vara väldigt envisa och det borde vara en egenskap som är bra på vätternrunten.

hjul/däck vr
Jag visste inte vad det var för fälgar innan men nu har jag tittat på nätet. Jag tycker inte du ska använda dem eftersom det är carbon. Carbon är kännt för att spricka och gå sönder på så långa tävlingar som VR. Stål eller aluminuim är det som ska användas på sådana här tävlingar. Om man inte är proffs förstås.

hjul/däck vr
Varför skulle 404:orna spricka på 30 mil? De kan de väl göra på 1 km om man har otur....

Enda anledningen till att inte köra 404:or är i så fall extrem kantvind men annars så skulle jag köra dem.

Själv står jag för samma dilema men jag kommer nog att köra med mina 50mm kolfiberhjul med 22 mm contitubdäck. Limmade om däcken idag eftersom de har känts lite ovala och det gick fort att få lös och få på plats. Så man förlorar inte så mycke tid vid en punka. Dessutom slipper man däckverktyg men istället behöver man ju ett extra tubdäck med sig. Kommer ha ett extra 20mm tubdäck, vilket minskar vikt/storleken.

hjul/däck vr
Prognoserna pekar ju inte på någon extrem kantvind så att man skulle blåsa av vägen med zipparna, och ej heller på något ösregn som skulle göra så att kolfiberfälgarna tappar bromsförmågan. Så zipparna är väl ganska givet!

Känns fel att köra en så pass viktig tävling som VR på ett par träningshjul om man nu har ett par fina tävlingshjul som låter swosch-swosch... ;-)

hjul/däck vr
Kampanjoloo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag visste inte vad det var för fälgar innan men
> nu har jag tittat på nätet. Jag tycker inte du
> ska använda dem eftersom det är carbon. Carbon
> är kännt för att spricka och gå sönder på
> så långa tävlingar som VR. Stål eller
> aluminuim är det som ska användas på sådana
> här tävlingar. Om man inte är proffs förstås.

Satan, du anade nog inte hur rätt du Skulle få ditt dj..la troll
Upptäckte en spricka i framfälgen i kväll .
Så ett zipp framhjul sökes till en rimlig peng...
Annars får det väl bli åsne hjulen

hjul/däck vr
hm skrev:
> Vad är mest happy /håkan c korrekt på vr
>
> Jag ska snitta lite drygt 43 km/h gömma mig i klungan 95% av tiden totalvikt 90 kg
>
> Ska jag ha zipp 404 med 22 mm conti tub Eller dura ace cl 24h med 25 mm conti
>
> Tror jag kör på zipp hjulen för det är snyggast

Men hallååååååååå det där var väl inge relevant fråga heller. Zipp eller S. Nä det är ju självklart. Ungefär som att fråga. Vill du ha en klapp på kinden eller en spark på pungen?

Klart du vill ha en klapp på kinden, dvs Zipp, För vem vill ha en spark på pungen, så här två dagar innan VR?

Lite med glimten i ögat. Inte mycket, men lite.

ZIPP alla dagar i vecka, om DA är det andra alternativet

hjul/däck vr
nä detta var ju allvar
kanttråd "ska" ju rulla bättre än tub(som dessutom inte har banlim),
25mm "ska" ju rulla bättre än 22mm
när man ligger i klungan kan ju inte aeroprofilen spela "nån" roll

det är väl bara 5% av tiden längst fram som zipphjulen gör sin grej,fast det är ju där mina lagkamrater vill att jag ska va stark...

hjul/däck vr
hm skrev:
> när man ligger i klungan kan ju inte aeroprofilen spela "nån" roll

Om det stämde skulle det ju inte spela "nån" roll att ha diskhjul/aerohjul bak.

Men eftersom ditt framhjul har gått sönder så får det väl den (enda?) kompromissen:
DA fram och Zipp bak.

/Håkan

Tillbaka
Topp