Hjul lvg/grus

feffer

Medlem
Hjul lvg/grus
Hej. Söker ett hjulpar att köra lite pendling och grus med till min gt grade. Ska man titta på räser eller mtbhjul? Har 15 mm fram, qr bak och centerlock disc. Kollat lite på funworks n-light. Vill inte betala mer än ca 4000kr. Har stans notubes ztr grail idag som går som lvghjul. Ingår qr axel bak när man köper hjulpar och ingår låsringen till skivan man köper? Tack för all hjälp.

Hjul lvg/grus
Har netop køpt ett sætt R 23 DB til min Specialized crux.
De originale Axis 4.0 hjul var så dårligt monteret fra frabrik at ekerna til sidst løsnede konstant!
R 23 hjulene er bedre samlet samt marginelt lettere 1640 gram på min våg, med fælgtape.

Hjul lvg/grus
Köpte Mavic ksyrium pro allroad, så här långt kanonnöjd, alla tillbehör följer med dock lite mer pengar än du önskade
men så blir det ju oftast.

Hjul lvg/grus
Köpte från wiggle då bike24 inte hade dom på lager.

Hade först tänkt att bygga själv men insåg att det blev billigare och smidigare att bara köpa hjulparet.

Hjul lvg/grus
Dt swiss r23 verkar inte så hållbara på dom tester jag läst väldigt snabbt iofs.
Kan nån om funworks, samma pris och lite lättare an dt swiss.
Vill gärna ha hållbara hjul då dom ska gå på vinter och liknande. Dt swiss kan väl vara det, kan för lite
Mavic pro allroad är för dyra (dubbla priset mot dom andra) men tack för tipset.
Tack för all hjälp och tips, fortsätt, tack

Hjul lvg/grus
R 23 spline satt på vid köp och sitter på min inflite, håller iaf än, lätta och även snygga med platta ekrar och fint frihjulsljud.

Kollar man omdömen så tycker vissa att de går sönder, då är kanske frågan om övervikt el dyl har med saken att göra, för det är bara ett fåtal som drar ner betyget ett snäpp.

Tillbaka
Topp